Gå til innhold

Acer 5101 eller 3692

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har kommet over ett stort problem :innocent:

Skal velge meg bærbar, men greier ikke bestemme meg helt.

Valget står mellom

Acer AS3692 til 6790,- på binders

http://www.binders.no/web/ePortal/ctrl?act...78&loc=subgroup

Acer 5101WLmi 6990,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=62330

5101, lever med vista premium, mens 3692 har basic... ellers tror jeg maskinene er ganske like.

Tipper/håper det er noen her inn som har noen kloke ord å komme med ;)

Vektlegger støy og batteritid

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har en Acer 5101, og er storfornøyd med den..

Ville ha gått for den.

Det er litt støy på den ja, men jeg overlever det... Har blitt irritert noen ganger pga den eldre laptopen ikke bråkte så fælt.

Endret av Raste
Skrevet (endret)

Begge disse er vell litt støyende og batterikapasitet er ikke allverden (med mindre du finner 8-celler for 5101). Ville heller valgt denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdhpnotebook1 raskere, bedre batteri, og gratis vistaoppgradering om du ringer å sier du vil ha engelsk windows eller vil vente i 2 uker til dell får norsk vista som standard. Husk å velge 9-cellers batteri.

Endret av Delavar
Skrevet

Du får gratis oppgradering til vista premium på i6400 også om du velger engelsk windows eller venter 2 uker. Dessuten får du bedre skjermkort, batteri som varer rundt 6 timer med 9-celler og en så og si støyfri pc, men den koster jo ca 500 mer enn 5101 fra elprice.

Skrevet
Jeg har en Acer 5101, og er storfornøyd med den..

Ville ha gått for den.

Det er litt støy på den ja, men jeg overlever det... Har blitt irritert noen ganger pga den eldre laptopen ikke bråkte så fælt.

7889235[/snapback]

Huff bråker den såpass mye? Har planer om å kjøpe en slik laptop i dag. Den kan umulig bråke mere enn en Fujitsu Siemens Amilo A1630?

Skrevet

Kjøpte maskinen i dag og sammenlignet med den gamle laptopen er denne mye lettere og mye mere støysvak. Angrer ikke en sekund på kjøpet. :D Fikk med Win Vista Home Premium med på kjøpet.

Skrevet

Hmm, ja man vil jo ikke ha en pc som støyer like mye som en flyplass.

Hvordan er det med prossesor, hva er å satse på, har ikke helt greid å sette meg inn på dette området.

Acer har jo også 5103. bare annen prssersor, men er det værd 1000 kr mer ?

Skrevet
Kjøpte maskinen i dag og sammenlignet med den gamle laptopen er denne mye lettere og mye mere støysvak. Angrer ikke en sekund på kjøpet. :D Fikk med Win Vista Home Premium med på kjøpet.

7895770[/snapback]

Var det en 5101 du kjøpte? så du kan trygt anbefale?

Skrevet
Hmm, ja man vil jo ikke ha en pc som støyer like mye som en flyplass.

Hvordan er det med prossesor, hva er å satse på, har ikke helt greid å sette meg inn på dette området.

Acer har jo også 5103. bare annen prssersor, men er det værd 1000 kr mer ?

7895782[/snapback]

Da ville jeg ihvertfall heller kjøpt dell inspiron 6400, vesentlig bedre enn 5103 på det meste.

Skrevet

7895770[/snapback]

7895867[/snapback]

Skal du svi av 6995,-(det maskinen koser), slå til. Maskinen er støysvak er kun en liten vifte og den er kapt på. Bateriet værer litt over 2,5 timer. Maskinen er kjapp, har ikke testet ut om den egner seg til gaming, men tviler sterkt. Har trossa alt den stasjonære til dette.

Den er ellers pent designa tar seg bra ut, får med Vista Home Premium med på kjøpet. Maskinen scoorer blanke 3 poeng i Vista.

Jeg er student og er avhengig å ha maskinen med i forelesningene og den er stille og gjør jobben sin.

Skrevet (endret)

7895770[/snapback]

7895867[/snapback]

Skal du svi av 6995,-(det maskinen koser), slå til. Maskinen er støysvak er kun en liten vifte og den er kapt på. Bateriet værer litt over 2,5 timer. Maskinen er kjapp, har ikke testet ut om den egner seg til gaming, men tviler sterkt. Har trossa alt den stasjonære til dette.

Den er ellers pent designa tar seg bra ut, får med Vista Home Premium med på kjøpet. Maskinen scoorer blanke 3 poeng i Vista.

Jeg er student og er avhengig å ha maskinen med i forelesningene og den er stille og gjør jobben sin.

7896949[/snapback]

Etter noen få timer med erfaring så er stort sett ALLE fornøyde med hva man har kjøpt, og du har vel knappest rukket å få den inn på en lesesal siden midnatt :roll:

Trådstarter! Ikke ta erfaringer fra en som nettopp har mottatt sin vare grunnet da har man egentlig Zero erfaring samt man som skrevet før stort sett er veldig fornøyd i begynnesen av kjøpet.

Jeg hadde kjøpt meg Dell 6400 grunnet den holder en mye høyere kvalitet en billigproduktene til Acer samt den har Core2Duo prosessor som igjen er mer støysvak og maskinen har langt bedre batteritid 6 timer kontra 2,5.

Endret av Jada-jada
Skrevet

hmm, ja det skulle ikke bli særlig mye enklere nei...

Har gjort opp en beslutning..

Det blir acer, men har valgt å gå for en 2 kjerne prossesor. Etter det jeg har lest er det mer gunstig.

Så da blir valget mellom

5102wlmi

https://prisguiden.no/product.php?productId=48574

5103wlmi

https://prisguiden.no/product.php?productId=52933

men hvilken? :)

Skal ikke være lett, men takker for anbefalinger :)

Skrevet
hmm, ja ser den har dobbelt med L2 Cache...

men 5102 har 1*1024 ram og den andre har 2*512..

Litt dumt når man skal oppgradere...

7903024[/snapback]

Ram er lett å oppgradere senere... skjermkort kan du ikke oppgradere senere, og prosessor er heller ikke enkelt så sant du ikke er god på dette.

Skrevet

7903024[/snapback]

Ram er lett å oppgradere senere... skjermkort kan du ikke oppgradere senere, og prosessor er heller ikke enkelt så sant du ikke er god på dette.

7903350[/snapback]

Ja, det er kanskje det... får satse på den da... Vet du om amn får med 64 elelr 32 bits Vista?

Skrevet

7903024[/snapback]

7903350[/snapback]

Ja, det er kanskje det... får satse på den da... Vet du om amn får med 64 elelr 32 bits Vista?

7903413[/snapback]

Den fås med begge men den du har valgt har 64 bit.

Skrevet

7903024[/snapback]

7903350[/snapback]

7903413[/snapback]

Den fås med begge men den du har valgt har 64 bit.

7904412[/snapback]

At dette ingen ende skulle ta.

Har funnet en hp.... denne ser ganske ok ut, men har ikke eget skjermkort

vet ikke om prossesoren veier opp for det da?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326052...BE-D2583A1CB52E

Denne får man jo med vista buisness...

Noen som vet hvor lang standby tid denne har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...