Gå til innhold

Kan url adressene til forumet forenkles?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man velger å lage slike adresser, vil det bli mye mer komplekst å endre på kategorier, flytte på tråder etc. Og masser av linker vil bli ødelagt om det da ikke er mulig å få to linker for en og samme ting.

7807385[/snapback]

Jeg tenkte mer på en liten rewrite-rule som gjør at dersom man skriver diskusjon.no/samfunn så kommer man direkte til samfunn-kategorien, og kanskje også slik at om man skriver diskusjon.no/samfunn/helse så havner man rett i helse.
Lenke til kommentar

Ulempen er hvis noen kopierer de linkene. Da kan fort mye rart bli ødelagt. Hvis du da ikke tenker på at når du skriver inn det, skal det oversettes til tallbaserte linker (under lastingen av siden) slik som det er nå. Likevel er det ulemper, siden alt for mange vil synes det vil bli for lettvint å linke på den måten, siden det vil bli så enkelt å skrive inn linken manuelt.

Lenke til kommentar
Ulempen er hvis noen kopierer de linkene. Da kan fort mye rart bli ødelagt. Hvis du da ikke tenker på at når du skriver inn det, skal det oversettes til tallbaserte linker (under lastingen av siden) slik som det er nå. Likevel er det ulemper, siden alt for mange vil synes det vil bli for lettvint å linke på den måten, siden det vil bli så enkelt å skrive inn linken manuelt.

7808205[/snapback]

Ja, jeg nevnte vel en "rewrite rule", det betyr at lenkene oversettes. Man behøver heller ikke ha det samme systemet for poster, siden enkelte poster flyttes og slettes osv.

 

Tingen er den: "Nå vil jeg inn på helsekategorien og lete etter en post". Da kunne jeg med det nye systemet hatt to valg:

-gå på diskusjon.no, trykke på samfunn, trykke på helse

-gå på diskusjon.no/samfunn/helse

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...