Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel corsa 1.4i 91mod


Nstin

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne slenge ut noen bilder av min første bil. En opel corsa 1.4i city 91 modell. Kjøpte bilen i helga som var for bare 3000kr av en som min bestefar kjenner. Bilen ble kjøpt av daværende eier for 25 000 for 2 år siden. Så jeg syntes jeg har gjort et kjempe kjøp

 

Bilen har ikke skilter enda, så vi for se snart når jeg får den på eu-kontroll om jeg faktisk har gjort et bra kjøp.

 

Bildene er tatt med min SE k750i. Så toppkvalitet er det ikke.

post-65500-1170724510_thumb.jpg

post-65500-1170724527_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jøss, hender man gjør røverkjøp. Det gjorde jeg og :)

 

Ser det er litt rust. Skal bilen vare lenge så bør du dra den opp på bukk og sjekke understellet for rust og behandle det. Fiks hjulbuene og. <-dette er lett å gjøre for en som aldri har skrudd før. Tar ikke lang tid men hjelper mye. Skrap vegg,g runn og legg tectyl. Koster deg veldig lite i forhold til hva du får igjen. (hjulbuene er en annen sak, slip vekk og klin på grunning pluss lakk) Helt greit å fikse sånne ting selv, regner ikke med at du tar det sååå nøye om det er litt forskjellige nyanse i fargene :!:

 

Holder du bilen rustfri så er det ingenting å utsette på corsaen. Corsan er lett og fin å mekke på og opel har hygglige delepriser. Stesøstra mi hadde en kliss lik en i burgunder rød, helt fin bil.

 

For meg ser det ut som det er fuktighet på innsiden, er det det så sjekk om det er vått gulv. Sjekk gummipakninger til dørene og vinduene

 

Lykke til, knall bil :thumbup:. fiks fiks! :tease:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Mompen: Bilen har gått ca 174 000. Vet ikke hva jeg skal gjøre med den enda.

 

pc^2004: Takk for veldig fint innspill. Nå har jeg masse å gjøre fremover hehe. Må bare vente på en dag det ikke snør så fælt. håpet at den dagen skulle være i dag, men neida.

 

Heldigvis er faren til en god kompis av meg gammel sveiser. Og stemora mi (faktisk) er flink til å fjerne rust, så jeg kan lære meg litt der.

 

Jeg trur det er litt fuktighet på innsiden ja. Må hvertfall bytte lykter. Gleder meg veldig til å komme igang med dette prosjektet. Tar sikkert lang tid for en som ikke vet noenting om bil.

 

Skal legge ut flere bilder når jeg har vaska å støvsugd bilen :)

Lenke til kommentar

Hvordan har det vært med servicer og sånt?

 

Om du ikke er sikker så bytt

 

-Olje (helsyntetisk Castrol-olje er knall for å friske opp gammel motor)

-Girkasseolje

-Oljefilter

-Luftfilter

-Bensinfilter

-tennpluggledninger

-tennplugger

-fordeler/-lokk/-rotor.

 

:hmm:

 

Vann-/bensinpumpe har litt lei tedens å ryke på opler. Lett og billig å bytte. Kan være lurt å bytte for å ha en driftsikker bil. Du står veldig stille om du ikke har kjøling el. bensin. :ohmy:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...