remi-a Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Er ute etter en måte å avslutte/minimere en fullskjerms RDP tilkobling fra min Ubuntumaskin til en windows 2003 server. Når jeg bruker windows klienter og openSUSE10.2 med KDE har jeg en linje i toppen av skjermen hvor jeg kan minimere eller lukke tilkoblingen. Denne funksjonen er viktig for meg da serveren står 24/7 med den samme brukeren pålogget som jeg bruker til å logge meg på eksternt. Noen som vet om noen innstillinger for dette. Skal ikke bruke vnc eller nx. Takker fo inspill
A!1 Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Hvilken klient bruker du? tsclient? Prøvd Alt+TAB eller Ctrl+Alt+Piltaster?
kyrsjo Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 man rdesktop? alt-enter pleier også å være god å ha...
remi-a Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 Har prøvd alle slags tastekombinasjoner uten hell. Lurer på om jeg må gå for KDE desktop. Bruker krdc på openSUSE å det fungerer utmerket.
kyrsjo Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 men så installer og start krdc da? Er vel ikke noe krav om at du MÅ ha et gnome-prog på gnome eller vice versa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå