Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klump/Boble/Utslett på tannkjøttet.


Insomniatic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en sånn liten hvit flekk som gjør DRIIITVONDT? I så fall, er det sannsynligvis et virus som er årsaken. PRaktisk talt alle har dette viruset latent og får utbrudd innimellom. Utbruddene kan dempes dersom du bruker riktig tannkrem. Jeg og dama har såvidt hatt sånne hvite prikker etter at vi bytta til Zendium. Det er et eller annet om et stoff Zendium ikke bruker.. husker ikke hva det het. Fastlegen min ga meg det rådet.

Lenke til kommentar
Har du svidd deg på noko i det siste? Som f. eks. ei steikepanne, eller noko slik? (Kanskje ikkje så veldig vanleg å svi seg med ei steikepanne på leppa...)

7865177[/snapback]

Ikke leppa men tannkjøttet på innsiden av munnen. Og nei jeg har ikke svidd meg på noe.

Er det en sånn liten hvit flekk som gjør DRIIITVONDT? I så fall, er det sannsynligvis et virus som er årsaken. PRaktisk talt alle har dette viruset latent og får utbrudd innimellom. Utbruddene kan dempes dersom du bruker riktig tannkrem. Jeg og dama har såvidt hatt sånne hvite prikker etter at vi bytta til Zendium. Det er et eller annet om et stoff Zendium ikke bruker.. husker ikke hva det het. Fastlegen min ga meg det rådet.

7865181[/snapback]

Det er ikke noen liten hvit flekk nei.

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar

Corsodyl er et bredspektret antiseptisk munnskyll som primært brukes til rengjøring av tannproteser og gebiss. Det er svært vanlig at bestemor og bestefar har en slik flaske i skapet sitt... Dette vil nok ta knekken på betennelsen din. Skyll godt med 15ml i ca 5-10min, bruk det 3 dager. Fungerer ikke det, ta til hjelp enda flere dager. Det vil gå bort.

 

Kjøpes på apoteket. En flaske koster ca 80kr.

Lenke til kommentar

Er ikke dette munnsår? Jeg bruker å få det noen ganger i løpet av året. Vanligvis forsvinner det etter noen dager eller i det verste tilfellet etter noen uker. Det eneste som suger er at det svir noe jævelsk når man spiser/drikker enkelte produkter. Jeg brukte å gurgle med sterkt munnvann i et minutt for å tempe smerten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...