SmaX Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 vel de du trenge e ein sia å et forum! http://diabloii.net/ http://forums.diabloii.net/ (forumet er nede?] http://strategy.diabloii.net/ (masse vis av builds) som mort2 sa, så bør du begynne med sorc vist du spiller på nettet. 2 chars som er greie og begynne med er necro og sorc da.. necro tar litt lang tid ,, for min del. første sorca di kan du sikkert bare bruke på nm.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Henger meg på her. Begynte med å spille Diablo 2 LoD i går med en kompis, men fucket opp char med en editor. Tenkte jeg skulle starte på nytt som Amazon eller Paladin. Noen som har en enkel og bra guide til dem og hvilken av dem jeg burde være? F.eks Hammerdin, Zealer eller Bowazon? Vil gjerne ha et build med en enkel guide (ikke noe defansivt) til Paladin eller Amazon. Han jeg spiller med er Necro Hvis noen har en stor guide til Horadirc cube så er jeg glad for det å Endret 2. februar 2008 av Gorilla-Gutten
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Henger meg på her.Begynte med å spille Diablo 2 LoD i går med en kompis, men fucket opp char med en editor. Tenkte jeg skulle starte på nytt som Amazon eller Paladin. Noen som har en enkel og bra guide til dem og hvilken av dem jeg burde være? F.eks Hammerdin, Zealer eller Bowazon? Vil gjerne ha et build med en enkel guide (ikke noe defansivt) til Paladin eller Amazon. Han jeg spiller med er Necro Hvis noen har en stor guide til Horadirc cube så er jeg glad for det å BUMPER'er nå. Skal spille senere i kveld Noen so vet hvordan du bygger en templar Paladin? Endret 2. februar 2008 av Gorilla-Gutten
teks Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Hammerdin: 1p i alle skills du trenger for å få tilgang til de nedenfor: 20 Blessed Hammer 20 Concentration (bruk denne auraen, den øker hammer-damagen) 20 Blessed Aim (synergy til Blessed Hammer) 20 Vigor (synergy til Blessed Hammer) 1p i Redemption (switch til denne når du har lite mana, med mindre necroen du spiller med trenger alle likene) resten i Holy Shield Stats: Nok str til items, Nok dex til maxblock MED holy shield aktivert (prøv å finne paladin only shields underveis, de gir ofte bra block og res) INGENTING i energy (du får items med mana underveis) og RESTEN i vitality. Av gear så gå for ting som gir +skills, +faster cast rate og eventuelt ting som gir mer mana, dette kommer du sikkert til å ha bruk for.
The Grand Vizier Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hvis noen har en stor guide til Horadirc cube så er jeg glad for det å Her har du en! Første treff på "Horadric cube" på google. Husk: Google is your friend! Men noen som har tips til hvordan jeg skal bygge opp min druide videre? Er en slags hybrid mellom Wearbear og summoner. Har 6 i summon Wolves, og 7 i wearbear. Er på lvl. 19, og halvveis i ørkenen. Hva bør jeg satse videre på?
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Jeg skal på LAN neste uke igjen og da skal vi være 4 stk som linker D2:LoD Vi har tenkt til å samarbeide og vi skal være: Paladin Assassin Barbarian Necromancer/Amazon/Druid Jeg trenger noe bra build til alle utenom Paladin han skal være hammerdin eller en form for Templar. Takker om en av dere finner en enkel og bra guide til å bygge char. Når jeg søker på google selv finner jeg nesten aldri noe bra/brukbart...
redsword Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 åååååå nå fikk jeg lyst til å spille igjen. Hadde en hardcore fortid med heftig gaming vi var en gjeng på 4,5 stk som satt på Battle Net å spillte som F*** så hvis noen er hypp på skikkelig gaming via battle net.. så kan dere bare si i fra til meg Bruker: Catoag Skal lage kontoen når jeg er ferdig på jobb. Begynner med en fresh start!
Kimbaa Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Heisann Jeg har en veldig god erfaring med Diablo2LoD. Spilt ca 5-6år, og har en utrolig nice PvP nec. oppe å går nå (ladder ofc.) Bone nec. er det beste innen PvP. Har vel 1.4k dmg teeth, 5k+ spirit og spear. Kan alt om builds og hva du bør oppgradere. Har du det beste gearet, skal du ALDRI oppgradere noe annet på atri. enn Vitality, hvis du ikke skal gå for maxblock da, men da blir fcr(faster cast rate) stress å oppnå på 125% som er bp (breakpoint)til en nec. PvP i Diablo er sygt aritg, går fort og må tenke raskt. Det er ikke vits å tenke på PvP uten Enigma armor som gjør du kan teleportere slik som sorc kan uten denne armoren. Skriv meg en melding om du trenger hjelp til noe. Spille online ladder tar ca 1 dag for å bli lvl 85+. Ikke noe stress Har vel lvlet over 60-70 spillere til lvl 85+ gjennom min diablo tid. Er perfeksjonist når det kommer til å ha alt rett. Spiller du PvE er det beste summon nec. Her kan du være god uten alt det supre gearet som koster deg dass mye tid til å få. Skaff deg 9 summons skillers, trang ols set, crap torch og crap anni. Dermed er du i fult gang med å eie det meste innen PvE (ikke clones thou). Skal du mekke en amazon så spørs det om du vil være bow eller javazon. Her vil jeg si Javazon er best PvE uten for mye stress, mens bow krever mye mye bra gear for å ha god dmg. Ikke vits å satse på hvis du ikke har sykt bra ias (increase attack speed) og dermed må du ha Faith bow som er i en god GMB bue, og dette er vanskelig å få tak i. Javazon dermiot trenger bare en råtten Titans så kan du faktisk bygnne derifra. Build for Javazon ville være maxe alle synenergy til lvl 30 skillen å. Dmg og Ias er alt for en amazon. Ha 1 på evade osv. Trenger ikke mer hvis du har mye stash som gir deg +skill (skillers osv). Atri på en Amazon er vitality og dex. Assasin kjører seff. trap. Dette er utrolig artig. Max alle synenergy til light trap og fyr løs. 1 på mindblast, fade osv. Bruker du 2x claws kjører du også for weapon block. Dette kan faktisk blokere blizzard / fist of heaven osv i PvP. Atri er vitality og dex hvis du vurdere max blokk. Barb er god dmg. Mye liv og mye dmg. WW er det de fleste bruker og dette er konge. Du maxer WW og Mastery til de(det) våpenet du skulle bruke. Axe / sword er det beste. Vil anbefale BA (axe). Men en god barb er noe av det dyreste du kan mekke. Kreve sykt bra gear for å være en av de gode, og ikke minst skill. Dette kan også en assasin gjøre med en claw som gir 1 til WW. (runeword). Druid er bare kjedelig, ikke vits å starte. Bare artig hvis du spiller PvE alene og går for wolf form. Rask mye liv og mye dmg, men bare singel target hele tiden :/ Beste å starte hvis du ikke har gear og vil være helt ok, er en sorc. De har jo teleport og god dmg innen det du velger (fire, light eller cold). Blizzard er god dmg + drar ned resist med 30 skill point. Blir så å si en hammerdin som har mer kontroll over "aoe" Jeje, pm hvis du lurer på noe. Endret 29. mai 2008 av Kimbaa
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Kunne du gitt meg noen linker eller lagd en enkel liten liste til gode builds i PvE/PvM. Tenker mest på hva som skal oppgraderes og sånn. Så du skrev en del men, det hadde vært fint om du bare skrev sånn f.eks: 20 zeal, 10 holyfire osv. og hva som skal tas først. Skal ikke være feig eller bruke noe cheats eller lignende. Vi er fire som skal samarbeide og det er bestemt at vi blir 1 paladin, 1 barbarian, 1 assassin og 1amazon. takk for svar og erfaringer Endret 29. mai 2008 av Gorilla-Gutten
Kimbaa Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Kunne du gitt meg noen linker eller lagd en enkel liten liste til gode builds i PvE/PvM. Tenker mest på hva som skal oppgraderes og sånn. Så du skrev en del men, det hadde vært fint om du bare skrev sånn f.eks: 20 zeal, 10 holyfire osv. og hva som skal tas først. Skal ikke være feig eller bruke noe cheats eller lignende. Vi er fire som skal samarbeide og det er bestemt at vi blir 1 paladin, 1 barbarian, 1 assassin og 1amazon. takk for svar og erfaringer Hei Skal fikse det litt senere idag. Er i militæret på begrenset data. Kan ikke gå inn på linkene. Skal fikse build til: Pala: Hammerdin eller smiter (hybrid?) Amazon: Javazon Assasin: Trapsin Barb: WW Skal komme med skill points og atri build. Det som er dumt at dere ikke har så sykt gear. På den måten må dere bruke en del stat point på strg/dex for å kunne bruke gearet (: Dere spiller ikke online? Kan kjøpe cdkeys for d2 og d2lod på nettet for sånn 25kr elns Har sikkert litt trash dere kunne ha fått da.
NuckChorris Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Nå fikk jeg lyst til å begynne med Diablo jeg også, etter at div MMORPG er lagt på hylla for min del. Ser at Diablo 2 + LoD ikke er tilgjengelig som "Digital Download" på den nye online butikken til Blizzard, ennå. Finnes det noen nettsider hvor jeg kan kjøpe spillet og laste ned, ala Steam? Eventuelt kjøpe CDkey og laste ned spillet.
DjSlayer Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Nå fikk jeg lyst til å begynne med Diablo jeg også, etter at div MMORPG er lagt på hylla for min del. Ser at Diablo 2 + LoD ikke er tilgjengelig som "Digital Download" på den nye online butikken til Blizzard, ennå. Finnes det noen nettsider hvor jeg kan kjøpe spillet og laste ned, ala Steam? Eventuelt kjøpe CDkey og laste ned spillet. Du må kjøpe spillet på CD for å få det til å fungere. - D.J.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Kunne du gitt meg noen linker eller lagd en enkel liten liste til gode builds i PvE/PvM. Tenker mest på hva som skal oppgraderes og sånn. Så du skrev en del men, det hadde vært fint om du bare skrev sånn f.eks: 20 zeal, 10 holyfire osv. og hva som skal tas først. Skal ikke være feig eller bruke noe cheats eller lignende. Vi er fire som skal samarbeide og det er bestemt at vi blir 1 paladin, 1 barbarian, 1 assassin og 1amazon. takk for svar og erfaringer Hei Skal fikse det litt senere idag. Er i militæret på begrenset data. Kan ikke gå inn på linkene. Skal fikse build til: Pala: Hammerdin eller smiter (hybrid?) Amazon: Javazon Assasin: Trapsin Barb: WW Skal komme med skill points og atri build. Det som er dumt at dere ikke har så sykt gear. På den måten må dere bruke en del stat point på strg/dex for å kunne bruke gearet (: Dere spiller ikke online? Kan kjøpe cdkeys for d2 og d2lod på nettet for sånn 25kr elns Har sikkert litt trash dere kunne ha fått da. Takk for at du gidder! Skal spille oss opp fra bunnen offline. Bruker bare kabel og d-link. Gear og sånt bruker vi det vi finner og får kjøpt. Skal starte å varme ooppp med å lage en javazon i dag tror jeg. På paladin kan du velge det du syntes er best å samarbeide med
Laffe Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Tja.. Er han hammerdin så trenger han ikke så syke gears akkurat.. Vil jo klare seg fint ihell, selv om han ikke har Enigma, HOTO, spirit/hoz og alle de supahdupah (runewords)items Endret 30. mai 2008 av laffe
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Men som sagt skal vi fire spille sammen. Trenger ikke noe veldig bra pvp, men bra pve
Laffe Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Mhm, så lenge du har helt greie items så vil du klare deg hvis du går for hammerdin, så lenge du oppgradere riktig (follow the tree)
Kimbaa Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Du må kjøpe spillet på CD for å få det til å fungere. - D.J. Nei, du trenger ikke det. Ikke så vanskelig å fikse. Har rundt 4-5 d2lod keys selv. Spiller ofte med 2-3 brukere sammtid for mule, clones, og lvl mange char samtidig. Dette er heller ikke så vanskelig å fikse, og veldig lett å bruke i window mode. Ikke nokk med det, så ja, jeg boter også. Tar baal runs uten å gjøre noe, og tar andy, mephy, shenk etc i hell. Lvl 99 vil du har totalt 111 skillpoints (12 skills fra quest, 4 på norm, 4 nm og 4 hell) Når det kommer til buildsa så ville jeg satset på dette for pve: Pala: Pala har utrolig mange mange builds å velge mellom. Noe av det artigste er fire aura / light aura, men dette krever runeword gear som gir plus skillpoints til akkurat disse skillene, uten dem skader du alt for lite til at det er nyttig. Ville satset på hammerdin eller smiter (hybrid kanskje?) Det som er bra med pala er at det krever ikke så bra gear for å gjøre god dmg. En smiter med Draculas gloves (lifetab on hit %) klarer ikke dø. Har syk defens og mye liv, men tar en del tid å drepe, så dette er ikke gøy. Setter opp en standar hammerdin build til deg her: Blessed Hammer [20] Blessed Aim [20] Vigor [20] Concentration [20] <-- Mye dmg av denne og denne gir også dmg til barben og amazonen deres. Redemtion aura [1] <-- Freebie liv/mana for lik på bakken. Salvation [1] <-- For res. når det trengs. Meditation [1] <-- Mana for alle o_O Holy Shield [så mye du klarer] Max Blessed Hammer og Concentration først og skaffe vertfall 1 på Holy Shield asap. Max blokk er bra med Pala som står mitt i en klynge og fyrer løs med hammrer, så nokk på dex til å få 75% blockrate på de værste mobsa som slårer på dere. Hold den på 75% hele tiden. Med lvl krever det mer dex for å ha max blockrate. Strg nokk til gear. Resten på Vitality. Mana er ikke prob for dere, alle får mana fra pala når han tar på meditation Hammerdin er vel noe av det som vill være mest support og ha mye def, block og block. Lurt å ha litt FCR på pala (Faster cast rate). Men ja, finnes mange sider som forteller hva de forskjellige BP-ene (Break Point) er for å få mer Attack speed, Cast rate, Block Rate, Hit recovery osv. Poenget er at du må ha så så mye FCR før at du vil merke forskjell. Beste å satse på er 125%, men litt stress, BP før den er 75%. Prøv oppnå dette. Greit ha litt FHR også (Faster hit recovery). Kommer seg lettere vekke etter du har blitt slått på av en nabb mob. Endret 30. mai 2008 av Kimbaa
Kimbaa Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Fynka ikke få alt på en post vist, her er resten: Ama: Satser alt for max dmg med Light Strike. Builden blir slik (imo): Powerstrike [20] Lightning bolt [20] Charged Strike [20] Lightning Fury [20] Lightning Strike [20] Du velger seff. hvor mye du vil oppgradre på dem. Hadde jeg spilt med venner, så ville jeg kanskje ventet med å maxe de første skillene som er kun for synenergy til de 2 siste (de gode som du kun vil bruke) På Passive/Magic tar du 1 på alle. Ikke nødvending med valkyrie, men artig for pve. Det er heller ikke dumt med å maxe Jab som du får fra Javlin skills. Får syk speed, men ikkelike artig å ta en og en mob. Lightning Strike tar kaka på alt. Artig i Cow lvl. På attri må du ha nokk dex til å får bra hit på mobs, holder musa over attack rating og ser %. Du har en skill på Passive/Magic som gir deg mer attack rating også, dette hjelper på. Strg. nokk til å bruke stuff (husk du får strg/dex stats ifra gear også, og diamonds o.l. gir dette hvis du setter dem i gearet som er socket). Resten sette du på vitality. HP ftw Men har du en barb og en pala med deg, kan du bare lene deg tilbake og fyre av med Lightning Strike og slakte alt Det viktigste av stats på gear for ama er IAS (increase attack speed) og dex (gir også mer dmg) Assa: Dette er bare utrolig gøy å spille. Slenge rundt deg med traps og se på ting bli eid mens du springer rundt i en utrolig fart og sikkert sier at resten suger for du dreper alt Light Sentry er den du lever for. Builden jeg ville ha brukt: Shock Web [20] Charged Bolt Sentry [20] Death Sentry [20] Lightning Sentry [20] Burst of speed [1] <-- Mer hvis du digger denne, mye fart. Fade [1] <-- Resist og den gir faktisk dmg reduction. Slik tåler du mer fra melee. 1% fra hver lvl. Dette står ikke på skillen, men den gir det pluss den gjør psn length reduction mye mindre. Mind Blast [1] <-- Hiver ut trapsa dinne, deretter fyrer du løs med MB Weapon Block [1] <-- Kun hvis du satser på Shadow Master og 2 claws. Shadow Master [1] <-- Amazon er ikke den eneste som har ei kjerring med seg (: strg/dex for å bruke gear, resten er vitality og kanskje litt mana siden dere ikke har så sykt gear, hehe. Samme som assa her, sats på IAS! (Burst of Speed hjelper på den) Barb: Faktisk den classen jeg har spilt minst, og ikke synes er så artig, men ja, jeg kan den basic builden de fleste bruker. (Sats heller på Sorc, mye morsomere!)Uansett her er builden: Whirlwind [20] Sword/Axe Mastery [20] <-- Kun på det våpenet du vil bruke. Ville satset på 2 Økser. Ikke gøy med 1 hand og shield på Barb, kan heller ha dette på switch for block/defense. Increase Speed [1] Natural Resistiance [1] Shout [så mye du vil] Gir defense til alle for så så mange min. Battle Order [20] <-- BO, gir helle party mye mana og liv Battle Command [1] <-- 1 all skill for alle Poenget med at jeg ikke liker Barb er at det krver bra gear for å ha det gøy og for å kunne skade mye. Sier seg litt selv når WW ikke har synenrgy, men ja, sykt bra for party med BO, Shout, og BC. Dette hjelper sykt for dere i PvE. Sats på IAS her. Mye strg for dmg og dex for å treffe. Resten på Vitality. Lurer du på noe bare spør på denne tråden. Sitter på toget hjem ifra militære, stress å skrive i et trangt sete... Bleh! Håper det hjalp noe (: Cheerios!
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Takk. kjempebra å få det på norsk. Liker å sloss uten altfor mye magi og sånn, derfor valgte jeg barb til 1 nabb som nesten aldri har spilt det før.
Frohman Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Begynte å spille det litt for morro skyld i går, men står nå fast. Jeg er level 13 necro med "ok" utstyr, har også grei magi. Jeg holder nå på med 5. oppdrag, den med Smit. Det som skjer, er at med en gang jeg går ned i Jail lvl 2 så dør jeg, jeg respawnet og kjøpte det beste av armour og våpen som var, og gikk tilbake for å hente liket. Men det samme skjedde, jeg døde med en gang, selv om jeg prøvde å holde en lav profil. Noen tips? Og kan jeg hente begge de døde kroppene? Smith er i Barracks, over Jail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå