Pug-Nose Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Kjøpte en Acer Aspire bærbar for noen dager siden.. Den har fungert bra frem til nå.. Men nå har et lite, men utrolig plagsomt problem dukket opp. En konstant høyfrekvent lyd som jeg hører når pcen ikke "jobber". Når jeg gjør f.eks går inn på en ny internettside forsvinner den i 0,5 sek til siden er funnet. Dette gjør at jeg ikke klarer å ignorere lyden som bakgrunnstøy.. Men det stopper ikke der.. En annen lyd kommer når jeg beveger musepekeren.. Dette er en litt dypere lyd som høres ut som noe vibrerer inne i pcen.. Ingen av lydene har noe særlig volum, men de er EKSTREMT plagsomme.. Noen som har idè på hva dette kan være?
snarius Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Den høgfrekvente lyden kjem kanskje frå trafoen (adapteret). Eg har høyrd fleire maskiner med straumforsyningar og adapter som lagar slike lydar sjølv om dei er heilt i orden. Men det kan hende adapteret ditt er øydelagd.
ventle Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Den høgfrekvente lyden kjem kanskje frå trafoen (adapteret). Eg har høyrd fleire maskiner med straumforsyningar og adapter som lagar slike lydar sjølv om dei er heilt i orden. Men det kan hende adapteret ditt er øydelagd. 7857945[/snapback] Hvis det er det som er skjedd kan man jo fort kontrollere ved å se om lyden forsvinner på batteridrift.
Pug-Nose Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Skrevet 3. februar 2007 Nå oppdaget jeg noe rart.. Har for tiden i pcen, hvor jeg også har hjemmekinoen.. Det pussige er at når jeg skrur av forsterkeren, forsvinner også lydene på pcen?!? Sprøtt, men da har jeg ihvertfall en "løsning" på problemet...
Ulkesh Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Sjekk om mikrofonen og line-in er dempet helt, dette pleier å hjelpe mot lyd under muse-bevegelser. Ellers er dette typiske plager hos interne lydkort som plukker opp på støy fra CPU og diverse busser.
Jotun Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Høres ut som en mulig jordfeil ett eller annet sted? Du får ikke inn kabeltv og i dette systemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå