Gå til innhold

Hjelp! Ny selvbygd pc men ingen skjermbilde!


Nala

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt fortvilet, satte sammen alle de nye pc komponentene i går kveld men da jeg skulle kjøre opp pcèn var det ingen signal til skjermen, svart skjerm! Skjermkortet har 2 stk DVI men det fulgte med 2 stk overganger til VGA så da jeg foreløpig ikke har en skjerm med DVI så bruker jeg overgangen til en VGA CRT monitor, hvordan er det er det bare å plugge inn overgangen og signalet går rett igjennom å alt skal funke med en gang?

Har også plugget til alle power plugger som 6 pin til skjermkort, P4 plugg hovedkort og 24 pin til hovedkort.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde begge utgangene på skjermkortet uten resultat! Jeg skal sjekke alt grundigere etter jobb i dag, det ble meget sent i går kveld så jeg rakk ikke å sjekke alt grundig men jeg var da meget nøysom da jeg monterte alt så jeg syntes det burde virket! Dagen blir litt ødelagt da jeg tenker mye på hva dette skyldes! :cry:

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens! Men nå har jeg lettet minst 20kg fordi det var noe så enkelt som at jeg hadde plassert en minnebrikke i DIMM_A1 og en i DIMM_B1, trodde dette var riktig plassering for å få dual-channel, men nei de måtte stå i DIMM_A1 og DIMM_A2 så nå er alt bare velstand! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...