Gå til innhold

Forslag til ny klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt litt, og det finnes faktisk en god del klasser i spillet som sikkert de fleste har forstått. Men, hvis det noen gang skulle komme en eller to nye klasser, noe som blizzard holder som "hemmelig", har jeg ikke klart å tenkt ut hvordan klasser dette kunne være.

Vi har allerede en healer klasse. (Priest)

Vi har allerede en melee/healer klasse, vi har faktisk to. (Shaman/Paladin)

Vi har allerede en melee/"caster"/healer klasse (Shaman)

Vi har allerede en "demonisk" caster, som i tillegg har en stor kolleksjon av pets og dot's. (Warlock)

Vi har allerede en "Wizard", som er mester (eller?) i magi og som kan gjøre om andre fiender til sauer og slikt, i tillegg leke seg med frost og fire. (Mage)

Vi har allerede en "Thief", eller altså en som faktisk er for det meste usynlig, som gjør mye skade og som i tillegg til bakangrepet, kan løpe vekk eller forsvinne. (Rogue)

Vi har allerede et "Dyr". En klasse som transformerer seg til forskjellige dyr, som bruker melee, kan caste, og ikke mist kan heale. (Druid)

Vi har allerede en kriger. En helt av full stål-rustning som bruker det kraftigste av økser og sverd. (Warrior)

Vi har også allerede en jeger, som kan tamme sitt kjeledyr og jakte ned andre fiender med kraftig pil og bue. (Hunter)

I forhold til klassene, kan vi velge mellom: Healing, casting, melee, long-rage.

Nærmest alle klassene er blandet sammen også, for å lage en spesiell klasse. (F.eks Paladin, som er melee+healing).

En klasse som ikke er blandet sammen, er f.eks Battlemage, det nærmeste vi kommer en battlemage er Shaman eller Paladin. En battlemage er en warrior, med ikke fullt så sterke spells som en vanlig Mage.

Har dere noen ideer til klasser, som kan passe inn i wow ? Nevn dem her!

(Grunnen til den tåpelige klasse-oversikten, er at dere skal få til en ìde kjappere.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, kanskje våpen ikke skal ha så mye å si (ja, ulogisk for en melee class) men det går mer på gear ellers og skills.

Tauren bard.. Da ser jeg for meg noe ekstremt klomsete.

Nelf, Human, Gnome, Troll, Belf, Undead. Som kan spille bard?

Skrevet
Deathknight?

Men det er vel bare en slags overpowered paladin i grunn.

Jeg kommer til å bli lei meg hvis det blir adda nye classer  :no: .

7846176[/snapback]

Deathknighter har da vært med siden tidenes morgen i Warcraft-serien, og det er vel ikke før i WC3:TFT at de har blitt sett på som "overpowered" (Ref. Arthas).

Jeg vil ha Deathknighter!!

Kutt ut den tullete warlock-klassen, eller gi Horden noen skikkelig hardbarka Deathknighter.

Gjerne en ganske lik kopi av Paladinen, men som baserer seg på Shadow istedenfor Holy spells og effekter.

Paladinens "Consecration" kan bli bytta ut med den klassiske "Death and Decay", som fungerer på omtrent samme måte.

Holy Light og Flash of Light kan f.eks. byttes ut med en healende... Touch of Darkness?

Istedenfor de klassiske Paladin-auraene kan vi få omtrent det samme, bare mørke auraer.... "Vampiric Aura" eller noe sånt kanskje?

Jaaa.... gi oss Deathknighten tilbake!

Skrevet

Noen som husker mesmer fra guild wars?

Det var en slags class som satte andre classer ut av spill liksom.

Den kunne caste en spell som gjorde at target tok 260 dmg hvis den prøvde å caste ett spell, som monk så hatet jeg dette spellet, hadde rundt 500 liv da :p

og de kunne silence og sleepe tror jeg :p

grunnen til at de funka så godt i GW var at det bare var lvl 20 der, så tok ikke lang tid å spille opp. I wow må de nok få noen våpen og litt sånt,...

Skrevet

Deathknight er jo i og for seg en bedre løsning på Paladin -->Horde problemet enn Belf paladins.

Deathknight ----

- En "ond" Paladin. Kan ikke heale direkte, men gi debuffs som "lifesteal" på mobs, kansje noen hot.

Bard / Monk----

- Martial art, dagger/fist, og hot/buffs/debuffs er de forskjellige treene.

- Bruker sanger som buffs noe ala Paladinens blessings og auras.

- Kan også debuffe med sanger.

- Ny item-class "instrument" som brukes i wandslot.

Pandaran Brewmaster ----

- Sier seg selv egentlig :D

Skrevet

En Diablo 2-style necromancer. En classe som ikke kan sloss selv, men som bruker minions som han summoner. I tillegg kan han kaste diverse debuffs på fienden.

Tenk deg en warlock med 20 pets, men ingen dots eller bolts.

Skrevet
En Diablo 2-style necromancer. En classe som ikke kan sloss selv, men som bruker minions som han summoner. I tillegg kan han kaste diverse debuffs på fienden.

Tenk deg en warlock med 20 pets, men ingen dots eller bolts.

7847567[/snapback]

så kommer det 1mage og aoe alt :p hehe ^^

vel hadde vært kult det ja :)

Skrevet

hadde også vært konge vis rogues kunne få traps jeg vet ikke med dere men det er ikke unormalt at rogues / assasinations har traps i bakhånden ;) bare se på andre rpg spill som Diablo / balders gate osv

Skrevet

Jeg gikk rundt å funderte på de med nye klasser og hva de kunne laget.

Og kom på noe revolusjonerende. En caster class som bruker mye stealth i arbeidet sitt. Altså en kombi rogue /caster. Classen skal ikke ta så mye dmg, men den er en veldig viktig gruppe spiller. AOE og stealth blir dens hoved våpen og med godemuligheter til og komme seg unda melee attacks.

Krydret med noen CC abilities hadde jo dette blitt kult og blizzard hadde sikkert klart og laget classen uten at den for overpowered.

Dette er en klass jeg virkelig kunne tenke meg å spille.

Skrevet

Jeg har problemer med å se nye klasser man virkelig har bruk for. Flere hybrider tror jeg ikke er løsningen. Det visker bare ut skille mellom de forskjellige klassene, og man vil få problemer med en klar rollefordeling i instances/raids. Blizzard vil jo ikke gjøre noen av de nåværende klassene ubrukelig.

Noen nevnt Assassin (som i Diablo II). Dette kunne kanskje vært en morsom klasse. Ikke gjør den for lik rogue, men sats heller på masse forskjellige traps o.l.

Assassins kunne også brukt andre våpen som ikke finns i WoW enda. Har ikke peiling på hva dette kunne være, men det hadde gjort klassen mer unik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...