Gå til innhold

Hvinelyd på WD800JB, grunn til å få ny?


Anbefalte innlegg

Hei, fikk byttet en defekt IBM 75GXP 40GB disk hos forhandler da denne ikke ble funnet av BIOS lenger, fikk en ny WD800JB (80GB) mot mellomlegg. Har hatt denne i 2 mnd. nå. I dag begynte den å lage en fæl hvinelyd når den spinner opp og denne lyden vedvarer så lenger platene spinner rundt. Er dette nok til å få ny disk fra nettbutikk, eller må jeg leve med det?

Noen erfaringer?

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..men har jeg grunn til å få ny disk på garantien? Har tidligere levd med en "hvine-disk" som fungerte feilfritt - bortsett fra den forferdelig irriterende lyden.

 

HD`en har stått i samme maskin hele tiden og lyden kom i dag tidlig når jeg skulle starte opp PC`en, merkelig.

 

PS: Takker for raskt svar, skal prøve å få tatt backup snarest.

Lenke til kommentar

jillabolla:

Min make disk begynte å skrike etter ca. 2 måneder den også.. Det eneste som kan sies er at det gikk over igjen etter 1 dag.. Aner ikke hvorfor.. Kan ikke huske om jeg drev og snudde litt på den eller hva jeg gjorde..

Den holdt i hvert fall kjeft. :grin:

 

Lykke til!

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke under hvilke forhold den har operert under, men om du har opplevd det tidligere er det kanskje en idé å undersøke miljøet rundt datamaskinen din, det seg være rystninger, vibrasjoner, fuktighet, ekstremtemperaturer osv. Nå er vel maskinen din plassert i normale omgivelser, og uansett skal du returnere disken. Normalt leverer nettbutikken produktet tilbake til produsent og betaler kun 20% av innkjøpsverdi. Du vil ganske sikkert få ny disk.

Lenke til kommentar

Disker med ulyd blir byttet på garantien. For å være helt sikker kan du også gjøre en liten annen ting.

Siden det er en western disk kan du bare ta backup av den, for deretter å slenge den moderat hardt i gulet. Ikke så hardt at det blir synlige merker utenpå, men hardt nok til at western diagnostics raporter feil. Skal ikke så mye til. Har selv gjort dette utallige ganger på jobb. ( Pc-rep )

Dette er også en fin måte å få en ny disk på om du misstenker at den lager krøll for deg, men ikke har noen mulighet til å finne det ut.

Du vil få en ny disk fra western.

 

Ikke hyl ut om hva du har gjort, bare lever den til forhandler og si: SYK

PS. Anbefaler ikke denne metoden på andre disker western. De er MYE mer vrange.

Lenke til kommentar
Quote:


formann skrev (2002-12-01 17:31):

Disker med ulyd blir byttet på garantien. For å være helt sikker kan du også gjøre en liten annen ting.

Siden det er en western disk kan du bare ta backup av den, for deretter å slenge den moderat hardt i gulet. Ikke så hardt at det blir synlige merker utenpå, men hardt nok til at western diagnostics raporter feil. Skal ikke så mye til. Har selv gjort dette utallige ganger på jobb. ( Pc-rep )

Dette er også en fin måte å få en ny disk på om du misstenker at den lager krøll for deg, men ikke har noen mulighet til å finne det ut.

Du vil få en ny disk fra western.


Ikke hyl ut om hva du har gjort, bare lever den til forhandler og si: SYK

PS. Anbefaler ikke denne metoden på andre disker western. De er MYE mer vrange.




Jaja håper ikke alle forhandlerne leser her inne? Og ser hva du gjør med diskene om du ikke er fornøyd med dem. :roll:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...