atomera Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Hei sann Jeg skal kjøpe meg Vista Ultimate, og det jeg lurte på var, skal jeg kjøpe 32-bit? eller 64-bit?? Eller får jeg med begge når jeg kjøper ultimate??
Skagen Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Svaret finner du i sticky-posten øverst som heter Windows Vista, tilgjengelighet og versjoner.
atomera Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Skrevet 30. januar 2007 dvs at retail er omtrent det samme som fullversjon? så en stor pris forskjell på fullversjonen av vista, og retail versjonen se..
dravisher Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Oppsummert: Retail, også kalt fullversjon er bundet til deg, kjøperen, og du kan installere den på så mange PC-er du vil, men aldri mer enn 1 PC av gangen. Derfor er denne lisensen dyr. OEM er bundet til maskinvare. Med XP var lisensen bundet til det første hovedkortet du brukte den på, mens Vista visst nok bruker et poengsystem (enda ikke sett noen offisielle bekreftelse på det). Poengsystemet er beskrevet i linken til skag1. Når du overskrider poenggrensen må du egentlig kjøpe ny lisens, men det er allerede folk som har aktivert en versjon av Ultimate OEM på 3 helt forskjellige PC-er uten noen problemer (måtte bare ringe for å få aktivert). Håper det oppklarte litt Endret 30. januar 2007 av dravisher
-Night- Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 er Retail både 32 og 64bit? ser ingen 64bit Retail bare oem
dravisher Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Jupp med retail kan man velge selv (følger enten med 1 DVD med begge versjonene, eller to sepparate DVD-er, det spiller ingen rolle). Med OEM virker det som om man kun får tak i enten 32 eller 64-bit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå