Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bye. Bye Telenor


Anbefalte innlegg

Ser ut som det er noen her som er veldig fornøyde med Telenor. Skjønner ikke helt hvorfor. De er dyrere enn alle andre, fordi de vet at de har et bra merkenavn i manges øyne. Dere blir lurt...

 

Synes heller ikke noen skal takke telenor for at vi har kobber inn i huset. Den lille ledningen er ene og alene betalt av det norske folk, ikke av "snille" Telenor. Telenor eller Televerket som det het før, fikk masse stats-støtte for å bygge ut telefon-nettet, og det var ikke billig å ringe heller i begynnelsen. Imo, så skulle telenettet vært skilt ut i et eget selskap, som skulle drevet non profit, og gitt like priser til alle teleselskapene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-01 14:05, skrev selters:


Fordi det ikke finnes noen alternativer?


 

Det finnes jo gode alternativer på de fleste tjenestene utenom selve kobberlinja da, På ADSL har du jo ganske mange som leverer der hvor TN+ leverer, du har mange som er mye billigere på tellerskritt og på mobil.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 11:24, skrev kabelsatan:


Med mindre jobben din i Telenor bestod i å levere frukt i en Telenor-kantine, bør du vite at Bravida _ikke_ er Telenor, men et konsern Telenor benytter seg av til f.eks. innstallasjon (Telenor eier i underkant av 50%, noen svensker eier resten).


Forøvrig er det ikke Bravida som eier kobberet i veggen, men Telenor Networks. Og nei, det er ikke det samme som Telenor Plus :wink:


 

Velvel, å kalle det et eget konsern er nok korrekt, men å si at de er uavhengige av <insert artig pseudonym> er vel nesten å ta i mer enn å si at de er en del av <insert artig pseudonym> eller hur? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 14:21, skrev Insanity:

Ser ut som det er noen her som er veldig fornøyde med Telenor. Skjønner ikke helt hvorfor. De er dyrere enn alle andre, fordi de vet at de har et bra merkenavn i manges øyne. Dere blir lurt...


På hvilken måte mener du folk blir lurt? Er det å ta forskjellig pris for et produkt å lure folk?

Blir folk lurt fordi de betaler mer for ett produkt enn det det faktisk koster å produsere det???

I så fall blir DU lurt hver eneste gang du kjøper noe som helst...

Lenke til kommentar

Ufff, ser ut som om vi har en del tilhengere av telenor her.

 

1) For det første så var Telenor et statlig eid selskap som gjennom skattepengene til våre foreldre og besteforeldre gjorde Telefonen tilgjengelig for folket.

 

2) Telenor skulle gi folket tilgang til komunikasjon til en rimelig penge , ergo Lav profit og at det meste gikk til modernisasjon av sentraler , utbygging etc.

 

3) Monopolet av Telefonlinjene ble ganske snart et faktum, og markedet ble beskyttet av det norske godt folk...

 

Så er vi i nåtiden, da flere selskaper endelig har kunnet etablert seg , dog disse selskapene har ikke det samme budsjettet som Telenor hadde, di har heller ikke frie tøyler (et vanskelig marked der du vet hvem stikker kjepper i hjulene) og jeg forstår ganske enkelt at det kan være vanskelig å komme gjennom til dem.

 

Telenor er under en hver kritikk fordi det var jo tross alt et selskap som skulle tilby nordmen KOMUNIKASJON TIL EN BILLIG PENGE og det er jo også ADSL, SDL, og spesielt når dette egentlig ikke betyr en så altfor stor modifikasjon av di nåværende linjene.

 

At TELENOR prøver å lure naive kunder er jo selvfølgelig ikke noe nytt, å miste kunder betyt jo lavere profitt noe di prøver å forhindre. Bare se på bredbåndsproduktet di tilbyr: man kan jo si at det er ganske latterlig. Selv om jeg for det meste surfer så kommer jeg over 1gb på 3 dager sånn ca .

 

Jeg har selv Nextgentel og jeg HATER KUNDESERVICEN deres, har faktisk gått til avisa med dette, og selv etter dette så fikk jeg ikke noen fordeler. Men ok, hvilket alternativ hadde jeg på daværende tidspunkt??? Telenor? NEI TAKK. :sad:

 

Dette er selvfølgelig mine synspunkt :grin: så hvis du ikke er enig , så bare sett igang, SKRIV.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 14:21, skrev Insanity:

Synes heller ikke noen skal takke telenor for at vi har kobber inn i huset. Den lille ledningen er ene og alene betalt av det norske folk, ikke av "snille" Telenor. Telenor eller Televerket som det het før, fikk masse stats-støtte for å bygge ut telefon-nettet.


 

Er veldig sant dette. Telenettet er betalt staten (altså det norske folk), Telenor FÅR i bunn og grunn dette nettet, noe som gjør at dem har en veldig stor fordel i forhold til konkurrentene (som det ikke fantes noen av den gangen), og som gjør at de kan utnytte dette til å ta overpris på mange tjenester, både fra sluttbruker og andre bedrifter som leier nettet. De er ikke et monopol, men er så store og har så mye makt at de kan utøve en monopolistisk forretningspolitikk allikevel.

Lenke til kommentar

For hver kunde Telenor mister til en konkurent, må konkurenten betale 50 kr til telenor for overgangen. Greit nok.. men i det siste har telenor mistet mye kunder, så for å spare litt av tapet har de tenkt å sette opp denne avgiften til 180 kr per kunde etter Nyttår.

 

Telenor er OND!

Rett og slett!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 16:33, skrev nextri:

For hver kunde Telenor mister til en konkurent, må konkurenten betale 50 kr til telenor for overgangen. Greit nok.. men i det siste har telenor mistet mye kunder, så for å spare litt av tapet har de tenkt å sette opp denne avgiften til 180 kr per kunde etter Nyttår.


Telenor er OND!

Rett og slett!


 

HURRA FOR TELENOR ;-(

Lenke til kommentar

Kobberlinjene som er lagt opp over hele landet er det Norske skattebetalere som har betalt for. Det Norske televerk eksisterer egentlig ikke lengre. Telenor er en privat bedrift som staten eier aksjer i, det er vi som eier linjene. Telenor tar seg kun av vedlikehold der folk betaler for det. Telenor har lenge forsøkt å gi inntrykk av at alt utstyr eies av dem, det er greit nok at utstyret inne i disse sentralene tilhører telenor men å hevde at de eier selve nettet blir å gå for langt.

 

Telenor skylder deg penger for kjøp av sentraler rundt omkring. Staten ranet disse pengene fra deg og brukte de sikkert på bomstasjoner eller heisatur for kåte politikere for å lære hvordan man takler gyte problemer for laks i Amsterdam.

 

Doof

Lenke til kommentar

Eg er fornøgd med kvaliteteten på ADSL frå Telenor slik den har vorte etter ei heller dårleg start-periode.

 

Men eg er ikkje fornøgd med at Telenor har gjort det

så dyrt ha og/eller opprette telefonabonnement.

 

ISDN abonnementet er svindyrt synast eg som ringer for ca. 10 kroner månaden.

 

Analogt kostar 990,- så det tek for lang tid før det løner seg.

 

Seier eg opp heile telefonabonnementet så må eg gå over til ein konkurrent for å få ADSL.

Men det er nok det som må verte løysinga.

 

No er det klart at Telenor er ganske flinke til å balansere på grensa mellom å tyne ut mest mogeleg av kundane sine eller miste dei.

 

Når alternative leverandørar vert store nok, så vil Telenor gjere sine prisar litt meir gunstige slik at ein igjen synast at det er nesten OK.

 

Difor er det viktig at flest mogeleg sprer mest mogeleg negativt om Telenor, så skjer kanskje slikt litt tidlegare. Som no når dei har antyda at ein kanskje skal få sleppe å ha telefonabonnement med dei for å få Internett.

 

Telenor seier at det er fordi teknologien no har kome så langt at det er mogeleg, men eg trur det er fordi så mange har klaga på det.

 

Bent

Lenke til kommentar

som sagt ja telenor er kanskje en tongrod bedrift her i norge som tar seg godt betalt og forsatt kunne tjent milioner på adsl og sdsl forbindelser selv etter ett priskutt eller høyere hastighet men husk intil for noen dager siden var et de eneste som byggde ut nettet i norge satt opp sentraler også videre men ja det er faktisk slik at dem kan ikke kreve at du har telefon abbmonomang på to stk kobber linjer (som i isdn) vis du ønsker å ha dette bort fordi dette skulle være uavhenging av hva du ønsker men betaler ikke du for ett stk leid kobberlinje inn til huset ditt kutter dem ganske enkelt linja di men får du da dette gjennome en annen aktør vil dette ligge i prisen så du betaler forsatt til telenor på en eller annen måte bare slik du vet det :grin: men snart er det også en aktør til som bygger ut linjer her i norge og det er zyxel communicater norge gjennom dater firmaet firstmile dermed vil mest trolig linjene bli kjapere billigere og bedre dette er noe å glede seg til

 

og telenor er ikke dårlige det heller dem har byggd ut nettet i norge i snart 50 ÅR og drevet en bedrift som har vokst til ett av det støre selskapende i verden (ikke så stort men de kan konkurere) HUSK dem gjør og har gjort en god jobb selv om prisene ikke altid kan forsvares (en som ikke akkurat hadde noe annet alternativ til adsl en telenor da) men men

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 15:18, skrev Evilman:


og telenor er ikke dårlige det heller dem har byggd ut nettet i norge i snart 50 ÅR og drevet en bedrift som har vokst til ett av det støre selskapende i verden (ikke så stort men de kan konkurere) HUSK dem gjør og har gjort en god jobb selv om prisene ikke altid kan forsvares (en som ikke akkurat hadde noe annet alternativ til adsl en telenor da) men men


 

De har nok lagt linjer mye lenger enn i 50år, Telenor har ikke vært en bedrift så veldig lenge, de var et statlig drevet Televerk som byggde alt dette du nevner med skattepenger innkrevd av staten.

Og der hvor Telenor leverer ADSL har man alltid et alternativ, for og nevne to: Bluecom og Tiscali.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...