Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Så nettopp noen bilder over hos widescreengamingforumet Her

 

Så ut som d var noe ghosting på den E228WFP, spessielt i css ... :roll:

 

Er jo samme oppløsning på lillebroren til 226BW, ca 800,- prisforskjell, Kunne MPX bekrefte 2/4 som leveringsdato? Hvor mange får de da? Av 226BW alstå.

8251579[/snapback]

En LCD skjerm vil alltid ha noe som ser ut som ghosting pga hvordan bildet oppfattes inne i selve øyet. Bildet henger igjen på øyet en stund etter at det er borte fra skjermen. Siden bildene til en LCD glir over i hverandre og øyet er treigt vil det se ut som at det "ghoster". (Selv om den rent objektivt sett ikke gjør det)

Grunnen til at en CRT ikke har samme problem er at skjermen er helt svart det meste av tida. Dermed får bildet som ligger i øyet tid til å bli borte før et nytt dukker opp.

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så nettopp noen bilder over hos widescreengamingforumet Her

 

Så ut som d var noe ghosting på den E228WFP, spessielt i css ... :roll:

 

Er jo samme oppløsning på lillebroren til 226BW, ca 800,- prisforskjell, Kunne MPX bekrefte 2/4 som leveringsdato? Hvor mange får de da? Av 226BW alstå.

8251579[/snapback]

Det var det de ikke kunne. de innrømmet at alle fikk de samtidig og at datoen komplett har nok er den rette. 14/4. DET er lenge til. :(

8251874[/snapback]

 

Håper lg 22" L226WTQ med svart ramme kommer snart da. Skal vist være omtrent like rask.

 

tenkte på en helsvart jeg, som L226WT-BF, men den finnes ikke på Norges LG side en gang! Er heldig de Amerikanerne som får alt først ... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Så nettopp noen bilder over hos widescreengamingforumet Her

 

Så ut som d var noe ghosting på den E228WFP, spessielt i css ... :roll:

 

Er jo samme oppløsning på lillebroren til 226BW, ca 800,- prisforskjell, Kunne MPX bekrefte 2/4 som leveringsdato? Hvor mange får de da? Av 226BW alstå.

8251579[/snapback]

Det var det de ikke kunne. de innrømmet at alle fikk de samtidig og at datoen komplett har nok er den rette. 14/4. DET er lenge til. :(

8251874[/snapback]

 

Håper lg 22" L226WTQ med svart ramme kommer snart da. Skal vist være omtrent like rask.

 

tenkte på en helsvart jeg, som L226WT-BF, men den finnes ikke på Norges LG side en gang! Er heldig de Amerikanerne som får alt først ... :thumbdown:

8252897[/snapback]

 

Den er jo ute :D

https://prisguiden.no/product.php?productId=61540

Utsolgt all over den også.... men har ikke sort fot.

Endret av beachboy
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det blir å kjøre PS3, Wii og 360 på denne skjermen?

 

Har jo skjønt at den er rådeilig til PC, etter å ha lest denne tråden. Men fant ut at jeg fikk spørre hvordan den er med konsoll og slikt.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan det blir å kjøre PS3, Wii og 360 på denne skjermen?

 

Har jo skjønt at den er rådeilig til PC, etter å ha lest denne tråden. Men fant ut at jeg fikk spørre hvordan den er med konsoll og slikt.

8254003[/snapback]

 

Leste på et forum noe sted, om noen som kobla til sin 360 og var veldig fornøyd. Lurer litt egentlig på det samme som deg. Jeg vil tro det kommer en god del bruker-reviews i løpet av noen uker :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk skjermen igår jeg og er fornøyed over skjermen for vanlig bruk. Fantastiske farger osv.

 

Film var noe dårlig (er vant med CRT), men jeg viste det ville være det.

 

MEN da jeg skulle spille BF 2142 og S.T.A.L.K.E.R. river bildet seg noe FÆLT! Ifølge grundige tester skulle skjermen ikke gjøre dette. Er det noe jeg gjør galt?

Har installert driverene fra Samsungs sider. Mulig det er noe skjerm innstillinger jeg må ta meg til? Eller kalibrerings program?

 

Stalker nedstilte jeg oppløysningen og detaljer helt ned til "minimal" og 1024x768, men like vel revnet graffiken seg noe grusomt....

 

Men BF er ALT på det laveste men også på 1024x768, og her og rives bildet når jeg snur meg rundt og ser.

 

Har noen andre dette problemet? Er temmelig skuffet nå....

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Fikk skjermen igår jeg og er fornøyed over skjermen for vanlig bruk. Fantastiske farger osv.

 

Film var noe dårlig (er vant med CRT), men jeg viste det ville være det.

 

MEN da jeg skulle spille BF 2142 og S.T.A.L.K.E.R. river bildet seg noe FÆLT! Ifølge grundige tester skulle skjermen ikke gjøre dette. Er det noe jeg gjør galt?

Har installert driverene fra Samsungs sider. Mulig det er noe skjerm innstillinger jeg må ta meg til? Eller kalibrerings program?

 

Stalker nedstilte jeg oppløysningen og detaljer helt ned til "minimal" og 1024x768, men like vel revnet graffiken seg noe grusomt....

 

Men BF er ALT på det laveste men også på 1024x768, og her og rives bildet når jeg snur meg rundt og ser.

 

Har noen andre dette problemet? Er temmelig skuffet nå....

8254856[/snapback]

 

Hva mener du naar du sier rive og revne om grafikk?

 

Hvor i all verden fikk du skjermen din fra? Den er utsolgt overalt saa vidt jeg kan se :p

Lenke til kommentar

VSync.jpg

 

Slik?

 

Page Tearing:

 

Technically:

A phenomenon in computer and video games where a previously rendered frame overlaps a newly rendered frame, creating a torn look as two parts of an object because of the lack of synchronization.

 

 

Løsning: Skru på V-sync. Dette tvinger skjermkortets fps til å synkroniseres med skjermens oppdateringsfrekvens. Klarer man ikke 60fps, vil det synkronisere med halvparten (30), desverre. På et gammelt system vil det derfor være litt smak og behag om man vil ha revne bilder, eller lav fps ...

 

 

 

Edit: Ironisk nok at kallenavnet ditt er "nosync" :!:

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
Bestilte min skjerm på computercity på Torsdag. Skjermen kom på Lørdag.

3495,-

 

Nå ser jeg at de ikke har den som lagervare lengre, de har satt opp prisen og produktet er ikke mulig å bestille via webshopen lengre.

8246660[/snapback]

 

Holly crap!

Jeg bestilte min på onsdag (21/3) og fikk beskjed på fredag om at de dessverre var gått tom før min bestilling ble registrert, og at jeg derfor må vente til over påske.

Lenke til kommentar
Bestilte min skjerm på computercity på Torsdag. Skjermen kom på Lørdag.

3495,-

 

Nå ser jeg at de ikke har den som lagervare lengre, de har satt opp prisen og produktet er ikke mulig å bestille via webshopen lengre.

8246660[/snapback]

 

Holly crap!

Jeg bestilte min på onsdag (21/3) og fikk beskjed på fredag om at de dessverre var gått tom før min bestilling ble registrert, og at jeg derfor må vente til over påske.

8256704[/snapback]

 

Beklager. Rett skal være rett. :) Bomma med en dag. Bestilte den også på Onsdag.

2007-03-21 12:11:43

 

Forhåpentligvis registrerte nok du ordren etter meg da. 12:10 la jeg inn bestillingen.

Lenke til kommentar
Slik?

 

Page Tearing:

 

Technically:

A phenomenon in computer and video games where a previously rendered frame overlaps a newly rendered frame, creating a torn look as two parts of an object because of the lack of synchronization.

 

 

Løsning: Skru på V-sync. Dette tvinger skjermkortets fps til å synkroniseres med skjermens oppdateringsfrekvens. Klarer man ikke 60fps, vil det synkronisere med halvparten (30), desverre. På et gammelt system vil det derfor være litt smak og behag om man vil ha revne bilder, eller lav fps ...

 

 

 

Edit: Ironisk nok at kallenavnet ditt er "nosync"  :!:

8255507[/snapback]

 

Hehe, ja den var "ironisk"...lol :p

 

Stemmer det med bilde.

Jeg skrur på V-Sync i spillet, men hjelper ikke....jeg har Nvidia kort, må jeg fikse noe på instillingene der mon tro?

 

EDIT: Fant ut på Samsungs sider at "MagicColor" kan forstyrre spill. Da jeg skrudde den av ble rivingen redusert noe, men den er der enda...sukk.

 

 

Valldemar jeg også kjøpte fra ComputerCity, men rart du ikke fikk. Jeg bestilte på Torsdag jeg. Og fikk nå på Tirsdag....

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Beklager. Rett skal være rett. :)  Bomma med en dag. Bestilte den også på Onsdag.

2007-03-21 12:11:43

 

Forhåpentligvis registrerte nok du ordren etter meg da. 12:10 la jeg inn bestillingen.

8256776[/snapback]

 

Enda godt.

Jeg var litt tregere i avtrekkeren, måtte komme meg hjem fra jobb etc. tror min bestilling gikk rett før 1700.

Lenke til kommentar
Slik?

 

Page Tearing:

 

Technically:

A phenomenon in computer and video games where a previously rendered frame overlaps a newly rendered frame, creating a torn look as two parts of an object because of the lack of synchronization.

 

 

Løsning: Skru på V-sync. Dette tvinger skjermkortets fps til å synkroniseres med skjermens oppdateringsfrekvens. Klarer man ikke 60fps, vil det synkronisere med halvparten (30), desverre. På et gammelt system vil det derfor være litt smak og behag om man vil ha revne bilder, eller lav fps ...

 

 

 

Edit: Ironisk nok at kallenavnet ditt er "nosync"  :!:

8255507[/snapback]

 

Hehe, ja den var "ironisk"...lol :p

 

Stemmer det med bilde.

Jeg skrur på V-Sync i spillet, men hjelper ikke....jeg har Nvidia kort, må jeg fikse noe på instillingene der mon tro?

 

EDIT: Fant ut på Samsungs sider at "MagicColor" kan forstyrre spill. Da jeg skrudde den av ble rivingen redusert noe, men den er der enda...sukk.

 

 

Valldemar jeg også kjøpte fra ComputerCity, men rart du ikke fikk. Jeg bestilte på Torsdag jeg. Og fikk nå på Tirsdag....

8257340[/snapback]

 

Opplever det samme som deg, funker ikke å skru på vsync ingame eller i windows. Har ati kort. Bah, samma det *går tilbake til spillet* :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som ikke opplever tearing med denne skjermen?

 

Om dette er et utbredt problem, så må jeg vel finne meg en annen skjerm. Men ved nærmere ettertanke er det vel HW som forårsaker tearing? Eller er det noe annet?

 

For jeg ser jo folk som kjører med vsync, men som forsatt opplever tearing blant annet her i tråden.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Fikk min 206BW i posten i går...bestilte fra MPX i rundt 10.mars. Kjempe fornøyd med skjermen, ingen døde piksler og veldig pent bilde. Hvis det er noe å trekke ned på så er det vel bitte-litte granne backlight bleed, men som egentlig forsvant etter at jeg skrudde ned på brightnes ned til 60. ( Alt for lyst på 100 ). Og ikke minst footen, som det er skrevet på pakken "Simple foot" jepp...kjempe simppel.

 

Har testet den på film, spill på PC. Har også testet den på 360 og synes det gikk knall bra. (Gleder meg til spring update! Støtte for 10:16 )

 

Har også lest rundt om kring at alle 20" har A panel, men her stor det S.

 

Made in Slovakia by the way.

Lenke til kommentar
Noen som ikke opplever tearing med denne skjermen?

 

Om dette er et utbredt problem, så må jeg vel finne meg en annen skjerm. Men ved nærmere ettertanke er det vel HW som forårsaker tearing? Eller er det noe annet?

 

For jeg ser jo folk som kjører med vsync, men som forsatt opplever tearing blant annet her i tråden.

8262672[/snapback]

 

 

Jeg hadde en kammerat bort igår og han kunne ikke se noe "tearing", selv da jeg ropte "DER, DER og DER".

 

Tror det er en trenings sak. Jeg har hatt CRT hele tiden, og 226BW er den første LCD jeg har hatt.

 

MEN...jeg installerete 3 til spill, og der funket skjermen 100% smooth. Tror det ligger litt i spillets 3D motor.

 

Splinter Cell, Oblivion, FEAR og Supreme Commander var helt feil fritt.

 

Så gikk jeg tilbake til BF 2142, og la nesten ikke merke til noe ting. Mulig at øye må også justere seg til skjermen.

 

Men Stalker er det største problemet for meg. Men det kan ligge noe i det andre her har nevnt at jeg har gammelt maskin vare....sitter her med:

 

AMD Athlon 64 3500+ (939 socket)

Gainward GeForce 7800GS 512MB GDDR3 (AGP)

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack x2

 

Mulig det er en del av problemet, ikke vet jeg.

 

Jeg har ivertfall ingenproblemer å anbefale skjermen. Som sakt det er bare Stalker som er mitt største problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...