Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nok et problem med nettverk.


Anbefalte innlegg

Når jeg har kommet så langt at jeg har koblet mine 2 maskiner opp i et nettverk med en switch(en bærbar med 2k pro og en stasjonær med win xp home) og satt samme workgroup, så finner bærbaren den delte mappen på xp maskina men får denne beskjeden når jeg prøver å gå inn i den://Richard(datamaskin navnet som den skal nå) is not accessible, the network path was not found.

Xp maskina finner ikke noe på bærbaren, men så vet jeg heller ikke hvordan jeg går inn i den samme workgroupen på xp da...

har pinga dem mot hverandre 0% lost.

 

Trenger virkelig hjelp her, noen som har et godt råd for å løse dette??

Vær så snill å forklar med enkle ord da jeg ikke er den meste datakyndige :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KOm igjen da, ALLE forslag mottaes med stor takk, har kjøpt inn endel utstyr som kostet penger så jeg vil så veldig gjerne få dette til å virke...

 

Skal jeg bruke krysset net.kabel og hva er i tillfellet det for noe??

 

Jeg har også koblet til adsl modemet på switchen, men jeg skulle vel ha internett på en pc fordi??

Lenke til kommentar

Du skal iallefall IKKE bruke krysset kabel når du har noe imellom pc'ene(switch).

 

Venligvis når jeg løser slike problemer, er de for lette å løse for meg, så jeg bruker timer på å f.eks. inne ut at det er et støvkorn mellom 2 poler...

 

Prøv å blåse inni alle mulige steder hvor det kan legge seg støv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...