haslunda Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 (endret) en kamerat av meg skulle formatere maskina for meg, dette gikk jo da galt når han ikke fikk det til, fikk han en idee om at han kunne jo prøve å sette inn acer recovery disken som fulgte med hans bærbare pc, da fikk han lagt inn xp, men han fant bare en harddisk på 6 gig på min data maskin, men det er 3 x 200 disker i maskina så jeg kjøpte xp cden og la den inn da fant den en partisjon på 6 gig og en på 150 gig og nå er det da professional på den ene og home på den andre og jeg mangler noen harddisker hva gjør jeg? Endret 28. januar 2007 av haslunda
H80 Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Det med Acer recovery-disken var nok ikke noe sjakktrekk - slike disker har det med å slette innholdet på C: og kopiere over et image. Du bør imidlertid finne igjen de andre diskene/partisjonene i Disk Management. Har du forsøkt dette? Hvis noen av diskene dine bruker S-ATA-grensesnitt, må du muligens også installere drivere for dette.
haslunda Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Det med Acer recovery-disken var nok ikke noe sjakktrekk - slike disker har det med å slette innholdet på C: og kopiere over et image. Du bør imidlertid finne igjen de andre diskene/partisjonene i Disk Management. Har du forsøkt dette? Hvis noen av diskene dine bruker S-ATA-grensesnitt, må du muligens også installere drivere for dette. 7820211[/snapback] hva er disk managment? hvor finner jeg dette?
H80 Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Start - Settings - Control Panel - Administrative Tools - Computer Management - Disk Management
haslunda Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 (endret) der finner jeg disk 0 og det står at den er delt opp i to partisjoner hvor finner jeg de driverene som du snakker om da? Endret 28. januar 2007 av haslunda
holvik Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Sjekk på hovedkortprodusentens web sider. Kan høres ut som om du mangler drivere til en eller flere s-ata kontrollere.
imfrommanndame Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Ikke hvis han finner diskene? Prøv å lage ny partisjon.
haslunda Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 hvordan blir jeg kvitt home som ligger på 6 gig partisjonen som ligger der etter at acer ble lagt inn
haslunda Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Ikke hvis han finner diskene? Prøv å lage ny partisjon. 7820685[/snapback] jeg finner en disk og den er delt opp i to partisjoner jeg er helt grønn når det gjelder data så jeg har ikke peiling på hvordan man deler opp i flere partisjoner
Hawtz Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Har du sjekket om strømledningene og S-ATA ev. IDE-kablene sitter skikkelig i?
haslunda Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Har du sjekket om strømledningene og S-ATA ev. IDE-kablene sitter skikkelig i? 7820860[/snapback] ja
killkid Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Det jeg ville ha gjort er å renset maskinen helt med å formatere alle partisjonene du finner med en XP cd. Deretter begynne fra scratch ved å installere drivere osv.. Husk s-ata driver og! Finner du ikke diskene da kan du prøve å restarte maskinen 2-3 ganger.. har funket for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå