esbensk Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg lurer på hvordan man lager ikoner på desktopen i XP slik at man går dirkte over i DOS-modus. Jeg prøver å kjøre programmer som må gå fra DOS (ikke DOS-prompt), slik som de gamle spillene EOB II og MOO 2, men får ikke til å opprette DOS-modus. Noen som vet hvordan der ute? mvh Esben _________________ Intel P4 1800 Ghz IBM 60 Gb HDD 256 Mb DDR 2100 [ Denne Melding var redigert av: esbensk på 2002-11-30 17:05 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 XP har ikke DOS. En såkalt DOS box under Windows er egentlig ikke DOS, men kommandovinduet til Windows. Hvis du har programmer som virkelig må kjøre i DOS så kan du f.eks boote DOS fra floppy. Eller du må bruke Win98 eller ME. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Starte opp fra ledeteksten mener han. Du må åpne det gjeldene programmet i "dos modus" . Dette gjør du ved å åpne programmet i "ms-dos ledetekst" Windows -> System 32 -> Ledetekst (tro jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå