Gå til innhold

Oppsett til 10000. Forslag og kommentarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal ha meg ny pc til ca 10000 og har lest ulike forslag på forumet og kommet frem til et oppsett basert på dette. Vil gjerne ha kommentarer på oppsettet, om komponentene passer sammen, om jeg bør bytte ut noe etc PC'en vil kjøre Vista

Premium eller Ultimate, skal ikke overklokke eller spille, hovedbruksområdet er musikk, videoredigering, se film og opptak av tv-sendinger.

I tillegg skulle jeg gjerne hatt et bra tv-kort, et ok webcam og evt en fjernkontroll som kan styre feks mediacenter. Tar imot forslag på dette med stor takk.

Et siste spm er om det lønner seg å kjøpe pc nå med tanke på å kjøre Vista eller vente litt på mer Vista spesifikke komponenter?

Håper noen kan ta seg tid til å komme med forslag,

Med vennlig hilsen

Bjørnar

Mitt oppsett:

Harddisk: 2stk Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Hovedkort: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

Skjermkort: PowerColor Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, EXTREME Edition, ViVo/HDCP

CD/DVD Brenner: Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM

PSU: Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort, 120mm Vifte, 2xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

Kabinett: Coolermaster Centurion 534

Ram: Corsair Twin2X2048-5400C4

Kortleser: PoV USB2 multikortleser 3.5" sort, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser ut som et bra oppsett det. Vista blir ikke noe problem, kjører det på en 3 år gammel dell inspiron 9100 (laptop) med 512mb minne. Funker helt fint.

Vista spesifikke komponenter, tenkte du da på f. eks. et directX 10 kort? Du kan få et Gainward Geforce 8800GTS for ca. 2000kr mer. Det kommer ut noen billigere snart hvis jeg ikke tar feil. Men du trenger vel engetlig bare det kortet hvis du skal spille crysis.

EDIT: Så ikke at du ikke skulle spille. Kortet du har valgt burde fungere helt fint.

Endret av FLarsen
Skrevet

Takk for svar begge to:-) Når jeg nevner Vista-spesifikke komponenter tenkte jeg feks på en artikkel jeg leste som viste til nye hovedkort som snart kommer. De er spesifikt laget for Vista. Bare lurte på om dette var en trend vi vil se på andre produkter og som vil være av stor betydning for å kjøre Vista. Tror ikke det har annet å si enn for brukervennlighet. Noen som har et forslag til fjernkontroll som er kompatibel med Vista MediaCenter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...