Gå til innhold

Program til å overføre .ISO image til USB Pendriv

Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å lage en oppstarts "USB pen drive", som jeg kan legge inn image av oprativsystem CD (Windows), Ghost Recovery CD, Gnu/Linux OS etc... Slik at jeg kan boote fra USB disken istedenfor en CD.

Noen som vet om et program eller måte å gjøre dette på?

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119
Skrevet

Blir nok vanskelig, har ikke hørt at det er mulig å boote fra usb?

Uansett så er ikke usb portene aktive før windows er lagt inn, så det er vel bedre å få laget en boot-cd.

Hvis man vil lage et image (som en .iso fil) så kan man bruke et image program som ultraiso og så kopiere isoen over på usb pennen.

Skrevet

Er fullt mulig å lage oppstart på en usb... at usb ikke er aktivt før windows er lastet inn er ikke sant. Eksempelvis så har Ghost støtte for usb.. ;)

Har en ferdiglaget usb-stikk som jeg bruker mye, men vet ikke om noe prog for å opprette dette. Skal ta en kikk på wingrub

Gjest medlem-82119
Skrevet

De gangene jeg har formatert hele harddisken og skal innstallere windows påny har aldri mus og tastatur virket på usb før windows er innstallert.

Dette har jeg prøvd på flere maskiner.

På et forum når jeg spurte om dette, fikk jeg til svar at windows måtte være innstallert før usb portene kunne brukes.

Rart hvis det ikke stemmer, all den tid tastatur og mus aldri har virket på usb før windows har vært innstallert?

Skrevet

de fleste nye hovedkort har støtte for usb boot. hovedkortene trenger heller ikke være så nye.. dere med dell maskinen kan jo bare ta en kikk på boot menyen deres. om du har problemer med og få startet opp fra usb, er det kansej bare det at usb legacy står som disabletet i bios.. ta en kikk.

når det kommer til og extracte iso til minnepinner så har jeg testet et progrm fra fujitsu siemens, men jeg kan enda ikke skryte over og å ha fått det til og fungere... google etter "usb image tool" om du ikke har tilgang til fsc sine extranett sider... jeg vet og at hp har laget et programm som skal gjøre minnepinnen din bootbar, men finner det seff ikke igjenn.

evt kan du google etter linux on usb...

Skrevet
De gangene jeg har formatert hele harddisken og skal innstallere windows påny har aldri mus og tastatur virket på usb før windows er innstallert.

Dette har jeg prøvd på flere maskiner.

På et forum når jeg spurte om dette, fikk jeg til svar at windows måtte være innstallert før usb portene kunne brukes.

Rart hvis det ikke stemmer, all den tid tastatur og mus aldri har virket på usb før windows har vært innstallert?

7818731[/snapback]

Siden du fikk vite det fra en fyr på et forum så stemmer det nok, men hva vet jeg, jeg er jo bare en fyr på et forum..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...