Toby^ Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Hei! Hadde vært kjempefint hvis noen kunne hjelpe meg her. Det har seg slik at for noen dager siden begynte bare nettet å dette konstant ca hver halvtime. Dette blir etterhvert veldig irriterende. Jeg har en Linksys WRT54GS. Denne updatet jeg firmware på for å se om dette fungerte men nei det gjorde det ikke. Er det noe som er skjedd inne i PC'en eller noe? Jeg har garrantert ikke virus! Takk
ELR Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Har du sjekket systemloggen? Merk deg klokkeslettet for utkobling og sjekk loggen, mulig du kan se hvilket program som forårsaker utkoblingen.
Toby^ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 hehe... sorry men er litt n00b:p hvordan sjekker jeg den? hehe takk
ELR Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Høyretrykk på Min Datamaskin og velg behandle (Manage). Der finner du "Hendelsesliste" under systemverktøy. Her kan du se alle operasjoner som kjørende programmer foretar seg, samt feil som oppstår etc. Let litt rundt der, så finner du nok noe.
csViRuS Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Har du noen p2p programmer gående når dette skjer eller skjer det systematisk?
loathsome Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Du kan også finne loggen ved å gå inn på følgende lenke og skrive inn brukernavn og ruterpassord; » http://192.168.0.1/
Toby^ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 Har du noen p2p programmer gående når dette skjer eller skjer det systematisk? 7808431[/snapback] nei har ikke det:)
Toby^ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 The description for Event ID ( 1000 ) in Source ( Windows Live Messenger ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: msnmsgr.exe; 8.0.812.0; 44cc1896; msnmsgr.exe; 8.0.812.0; 44cc1896; 0; 002e0049. Dette kommer på Windows Live Messenger. Noe hjelp å hente der ifra?
Bluum Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Er det bare jeg som reagerer på at det har blitt utført en misslykket firmware-update rett før problemet oppstod? Hva var det som ikke funka med uppdaten?
cyclo Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Bruker du dynamisk ip? Siden det skjer på nøyaktige intervaller høres det ut som om det kanskje skjer når maskinen prøver å fornye ip adresse. Du kan jo i hvertfall prøve med statisk ip adresse og se om det hjelper.
Toby^ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 Er det bare jeg som reagerer på at det har blitt utført en misslykket firmware-update rett før problemet oppstod?Hva var det som ikke funka med uppdaten? 7809388[/snapback] firmware updaten ble gjort etter at problemet oppstod!
Toby^ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 Bruker du dynamisk ip? Siden det skjer på nøyaktige intervaller høres det ut som om det kanskje skjer når maskinen prøver å fornye ip adresse.Du kan jo i hvertfall prøve med statisk ip adresse og se om det hjelper. 7809405[/snapback] kult! hvordan gjør jeg det?
cyclo Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 (endret) Logg deg på routeren (skriv http://192.168.1.1 i nettleseren din). Ett eller annet sted skal det være en instilling for statisk ip. Evt. så heter det kanskje "slå av dns server" eller lignende. Dersom du kjører xp (beskrivelsen er for engelsk xp, siden jeg kjører det. Men du gjør det samme på norsk, bare valgene er på norsk ikke engelsk) Deretter høyreklikker du på lan iconet (ser ut som to små pc'er ved siden av hverandre) nede til høyre på taskbaren. Velg "open network connections". Deretter høyreklikker du på iconet som tilsvarer nettverkstilkoblingen du bruker og velger "properties" (egenskaper). Velg Internet Protocol (TCP/IP) i listen og klikk på properties. Hak av for Use the following IP Address og fyll ut de tre feltene nedenfor: IP address: 192.168.1.2 Subnet Mask: 255.255.255.0 Default gateway: 192.168.1.1 Trykk OK og du er klar. EDIT: Dette ble skikkelig rotete og i full fart, jeg skal bort. Si fra om du ikke får det til så skal jeg skrive det litt bedre ;-) Endret 27. januar 2007 av cyclo
Toby^ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 får det til jeg vettu;) skal se om detfunker nå! takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå