Gå til innhold

Bruktmarked.no's karakter/komentar løsning.


MiRaCL

Anbefalte innlegg

Hva om det kun gikk an å gi karakter om du kjøper noe, som på ebay. Vi trenger jo bare positiv, negativ og nøytral. om noen vil kommentere annonsen kan det vel gjøres på samme måte som AVforum. Tror dette hadde fungert veldig bra, men litt ombygging blir det jo.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et problem er jo kommentar feltet nederst på hver annonse, dette er lite synlig + man får det vel ikke opp hvis man ikke er logget inn. Karakter feltet overskygger dette litt, komentar feltet burde f.eks ligge under karakter feltet.

 

Har sett andre bruktmarked/forum sider i utlandet, de har en egen bit på forumet hvor man kan legge inn komentarer og meninger om selgere, så hver selger på bruktmarkedet har sin egen tråd for å si det sånn. Det ville jo krevd at man logget seg inn + at man kom med saklige kommentarer relatert til annonsen.

 

Dere kune jo hatt et sms system ja, når man gir en karakter og skriver en komentar,så blir man nødt til å oppgi mob nr, så får man en sms med et 4 sifred nummer,som man må taste inn før da karakteren blir godkjent og postet. Koster ikke noe for kjøper ihvertfall.

 

Ville ihvertfall luket ut de useriøse folkene.

Lenke til kommentar
Kan dere enten fikse det fort eller steng BM mens dere utbedrer svakhetene?

 

Trykte på en random annonse på forsiden; dette møtte meg da jeg åpnet golbez sin annonse:

 

Enkelte kommentarer minner om rene barnehagen

8040819[/snapback]

Har sett MANGE slike kommentarer fra samme bruker(som vist på ditt bilde)!

Han har også minst to brukerkontoer, alexkl og -Shark-, og kanskje flere! :hrm:

Lenke til kommentar
Hva om det kun gikk an å gi karakter om du kjøper noe, som på ebay. Vi trenger jo bare positiv, negativ og nøytral. om noen vil kommentere annonsen kan det vel gjøres på samme måte som AVforum. Tror dette hadde fungert veldig bra, men litt ombygging blir det jo.

8030595[/snapback]

 

Enig :thumbup: bli kvitt de barnsliga kommentarerna. Eller att kommentarer inte är mer än 40 tecken så det hålles kortare och sakligare.

Lureri annonser med salg av gamla deler som är overprisa sänker helt klart seriøsiteten på forumet..borde haft en "sheriff" som med sunt førnuft rett o slett kan fjerne annonser, HW.no bør då finna ut vem de syns ska ha all denna rättskapandes kraft. :ph34r: han kan då självklart vara annonym utåt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi kommer til å endre på kommentarsystemet neste versjon av systemet (som en av mange endringer), vi driver å planlegger hvordan kommentarsystemet skal løses, så hvis dere har forslag så er det bare å gi lyd om det.

 

En ide som vurderes er å kun tillate personer som har kjøpt/solgt noe hos hverandre, å gi kommentarer til hverandre. Og det av den enkle grunn at det er kun det som er det interresante, ikke hvorvidt salgsprisen er forskjellig fra utsalgsprisen eller ei.

Lenke til kommentar

Mitt forslag är att man har t.ex 5 kategorier som: Kontakt, Betalning, Leverans, Produktens tilstand, Totalvurdering.

Sedan har man 5 "hw.no logoer" 1-5 varav 1 är dårlig och 5 är bäst som betyg.

Sedan bør man ha en 40 teckens box "Øvrigt att tilføra" om man nu finner ut att man må skrive. Denna box är ment til korta possitiva kommentarer, men är verkligen bra om det är en "luring" eller "svindler" som är ute o går. Muligt med automatisk fjernings kontroll av stygge ord? Kun komentarer mellan Køp/salg personerna.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Siden problemet kan ta tid å løse foreslår jeg at når folk ser en usaklig karakter/kommentar, så stemmer de det motsatte.

 

Da vil karakter-utgangspunktet jevne seg ut :)

 

edit: Det virker jo som de får tilbakemeldinger de som gir usaklige kommentarer. :!:

 

Karakter 4.2/10

Kommentarer (37) Les

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan dere enten fikse det fort eller steng BM mens dere utbedrer svakhetene?

 

Trykte på en random annonse på forsiden; dette møtte meg da jeg åpnet golbez sin annonse:

 

Enkelte kommentarer minner om rene barnehagen

8040819[/snapback]

Har sett MANGE slike kommentarer fra samme bruker(som vist på ditt bilde)!

Han har også minst to brukerkontoer, alexkl og -Shark-, og kanskje flere! :hrm:

8041523[/snapback]

Okay, minner ikke dere moderatorer dette om uthengelse av bruker?

 

Iallefall jeg fikk det for en mye mildre utsagn en dette.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at de som styrer bruktmarkedet regelrett fjerner alle karakterer og muligheten til å gi karakter, eventuelt fjerner visse brukere..

 

Det vil kun føre godt med seg frem til det nye bruktmarkedet..  :)

8989734[/snapback]

Ja, gode ideer det. Kan ikke bare karakter settningen ''disables'' og de karakterene som er, slettes.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...