Gå til innhold

Bruktmarked.no's karakter/komentar løsning.


MiRaCL

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her nå å irriterer meg litt over Bruktmarked.no's karakter og komentar felt løsning. Blir det ikke litt feil at folk bare kan gå inn på enn annonse å gi en dårlig karakter og skrive noe useriøst fordi de føler for det?

 

Fik en dårlig karakter her når jeg solgte en Logitech MX1000 mus fordi en annen bruker syntes denne musen var dårlig.

Så idag eller igår,så har en annen gitt meg dårlig karakter fordi jeg brukte samme bilde og innhold i annonsen min som han. Vi var ute etter å kjøpe det samme produktet,så spiller vel ingen rolle om annonsen er lik.

 

Begynner å bli lei at folk har fritt spillerom der og ødelegger for oss som prøver å selge ting der ved å skrive masse tull i komentarfeltet som andre ser på.

 

Har dere noen løsning på dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

vi må helt klart gjøre noe med kommentarene, men vi har ikke lyst til å fjerne funksjonen nå bare fordi den ikke er helt til å stole på. Hva om vi knytter dette tettere opp til forumbrukeren? Tror dere det vil hjelpe på hva som postes? Man får jo selvsagt ikke lov til å legge inn kommentarer med sin egen bruker på sine egne annonser...

Lenke til kommentar
vi må helt klart gjøre noe med kommentarene, men vi har ikke lyst til å fjerne funksjonen nå bare fordi den ikke er helt til å stole på. Hva om vi knytter dette tettere opp til forumbrukeren? Tror dere det vil hjelpe på hva som postes? Man får jo selvsagt ikke lov til å legge inn kommentarer med sin egen bruker på sine egne annonser...

7883695[/snapback]

 

En mulighet til å rapportere tullete karakterer holder til å begynne med.

 

Eller som du sa, at ga man en karaktere så måtte man bruke sin egen forumbruker, ikke gjemme seg bak et "falskt" brukernavn.

Lenke til kommentar

Det vil være enklere for oss å knytte dette opp til brukerkontoen i forumet enn å forlange SMS-godkjenning.

 

Evt. kan man se på mulighet for at brukerkontoen må være aktivert via SMS for at den skal være mulig å bruke i bruktmarkedet, men at dette ikke er nødvendig for forumet. En SMS-integrasjon er ikke vanvittig mye jobb, men litt ekstra er det jo selvsagt.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

En stor del av problemet er også hva som blir lagt inn, ikke av hvem.

 

Fikk en kommentar her om dagen om at prisen var for høy, men han hadde misforstått hva jeg solgte. Kommentarer om pris hører heller ikke hjemme på brukeren, men på produktet som selges. Jeg vet hvem som la inn kommentaren, men det hjelper lite da det ikke er noe sted å rapportere.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer på ang karakterer osv. Jeg har sett noen tilefeller der folk har karakterern 10/10 og bare positiv, men ingen kommentarer eller ingen som har stemt. Det går heller ikke ann å skrive en kommentar. Hvordan er dette mulig, er det en særskilt bruker eller noe sånt?

 

post-33354-1171320906_thumb.jpg

7930927[/snapback]

 

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

F som det irriteter meg! Tok en titt på bruktmarkedet i dag, og nå har samme brukern fått til 10 kommentarer i tillegg til topp karakter, uten at noen i det hele tatt har skrevet eller gitt han karakter! Hvordan er det mulig?

 

Og jeg VET at denne brukeren kun gjør det for å prøve å få solgt mest mulig, for jeg veit han har problemer med å få solgt det gamle rælet sitt, i hvertfall til den prisen han legger det ut til.. Gamle 20Gigs harddisker til 200kr ++

 

post-33354-1172241679_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan jo hende han kjenner noen i hw nettverket som kan endre på karakteren der, ser ingen annen mulighet til å få 10/10.

 

Vet hvilken bruker det er og personen har 10/10 + 10 kommentarer man ikke får sett + blått navn, må må vel være noen som har tilgang til å endre på brukerinstillingene som har endret det for han.

 

Mener å ha sett at denne brukeren har fått negative komentarer før,men de er ikke der nå.

Lenke til kommentar

Ut fra skjermbildet som skyhawk postet, virker det som om denne brukeren heller ikke har noe felt for adresse. Hos alle (?) andre brukere på bruktmarkedet, står det jo "adresse" mellom "kommentar" og "telefon".

 

Ellers er jeg helt enig i at bruktmarkedet har et visst forbedringspotensiale.

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Og i dag har brukeren plutselig 37 "kommentarer". Den eneste løsningen her er at det faktisk er en på HW med muligheter for å endre dette/administratormuligheter som gjør det for han. Synes det er rart at ingen moderatorer her eller noentingen har svar på dette enda. "miracl" som startet denne tråden fikk jo svar med en gang. Dette er jo noe som helt klart burde gjøres noe med..

 

Det sier jo seg selv også at personen er "ikke helt" god når han prøver å selge en gammel Athlon XP 2000+ cpu til 500kr, Pentum 3 pcer til 1500kr osv som blir lagt ut for salg gang på gang, fordi han ikke får solgt det. Han får i tillegg bare flere og flere kommentarer og bedre karakter for hver dag. Og i de fleste tilefeller ser jeg at personen får negative kommentarer nederst under "Annonsehandlinger", men bare topp karakter, 37 "kommentarer" og spesialtilpassa blå tekst på brukeren sin. Snodig spør du meg...

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Moderator, kan vi ikke få et svar på dette? Er litt unfair at andre brukere får spessial behandling som egentlig bare er lureri.

 

Hvorfor får denne brukeren spessialbehandling? Fant også brukernavnet hans på forumet og personen er en vanlig bruker som alle oss andre.

Slipper også å oppgi adresse,øker i kommentarer pr dag og har karaker 10/10 uten noen spess grunn.

 

Dreier seg om brukeren AlXz som kaller seg Aleksander på bruktmarkedet som selger bare gammelt ræl. Så veit dere hvem dere skal se på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...