Gå til innhold

Antistatisk armbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1)nokk å poste 1 gang

2)I en jordledning(den kobbergreien i stikkontakten f.eks). Nei, den skal ikke inn i hullet. da dør du

3) Det sikkreste for deg er å feste den i kabinettet. Ikke den "ultimate" løsningen, men hvis du ikke jobber på et persisk teppe mens du gnikker tøflene samtig som du tar på og av deg ullgensere så merker du ingen forskejll.

Lenke til kommentar

Til dere som ikke har atistatisk armbånd.

Jeg følger denne prosedyren:(har stålramme i kabinet)

 

1. Passer på at jeg ikke har subba rundt i hoselessen eller tøfler umidelbart før jeg skal pelle på noen deler i maskine.

2. Passer på at jeg ikke har på meg ull/syntetisk genser og at jeg ikke har gnikket ræva mi på kontorstolen.(Har Håg med orange (uææ) ulltrekk)

3. Tar i poweret og ramma på kabinetet FØR jeg slår av strømbryteren på poweret og trekker ut kontakten. (Du vil da utlade deg for statisk elektrisitet)

4. Mens jeg holder på prøver å ha den ene hånda konstant på ramma og føttene noenlunde planta (ikke'no moonwalk)

 

Har vel ikke drept noen komponeter ennå på denne måten. (Kværka Duronen min en gang, men det var p.g.a den idiotiske festeklipset på crom-orben som krevde maksimalt med kraft for å få'n på/av. Det resulterte i knust kjerne etter x-antall av/på tagninger)

 

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

For at dere skal ha samme potensialet, så er det jo det, men som nevnt lenger oppe, så er du avhengig av full jord for å lede vekk ladninger. (Dersom du har tatt moonwalk på puseteppet).

Med andre ord: Under normale forhold så holder det med klips i ramma.

Tanke før handling fungerer greit her og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...