Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vansklig tilkopling med Jensen Usb ethernet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Først å fremst, jeg har søkt å leita etter liknende tråder. og har ikke funnet noe enda.

 

Problemet:

 

Jeg har en laptop med ødlagt nettverkskort. Laptopen er en elitegroup fra juli 06.

Det med nettverkskortet er lynets skyld :thumbdown: . Så fram til nå har jeg brukt trådløst, men nu har jeg flytta på hybel, og her er det vanlig nettverk som gjelder.

 

Når jeg prøver å tilkoble nettverket står det : Aquiring network adress, i en liten evighet, men så blir det kun Limited or no connectivity. Men sånn ca. 2 ganger i uka, som nå så kobler den til og internett funker.

 

Dette er når jeg bruker automatisk ip. Men nå har jeg satt fast ip, og da blir jeg tilkobla hver gang, men internett virker fortsatt ca. 2 ganger i uka.

 

Nettadministratoren var å så på det. Han fikk internett på sin pc, men når han testa med det usb nettverkskortet så gikk det ikke, konklusjon; det er ødlagt!

10minutter etterpå bytta jeg det og håpte at alle problemene var løst. Det var de ikke, akkurat samme problem!

 

Er det noen som vet hva dette kan være? Har skjønt såpass som at det er noe med nettverkskortet, og\eller overgangen til pc`n.(Men usb'n funker fint til annet)

 

 

Det er en

Elitegroup

AMD sempron 3000+

1024mb ddr

 

Og

Jensen Usb fast ethernet adapter FEUSB2

 

Takk for svar, om noen vil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...