Gå til innhold

RAID


|KHS|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No veit ikkje eg kva OS du har. Men ta ein kikk på

start/settings/control panel/system/performance.

Dersom drivarane til raidopsettet ikkje er lagd inn, vil det der stå noko om at diskane brukar ms dos compability mode. Dette skjedde hos meg med WinME, eg måtte installere raidkontrollaren som scsi-enhet. Håpar dette hjelper litt

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-19 20:23, |KHS| skrev:

Har 2x 60GB 60GXP IBM disker i Raid 0

WinXP

MSI KT266 PRO-R, nyeste hk bios


Problemet er at når jeg benchmarker raid partisjonen med Sisoft så får jeg dårligere resultat en man skal få med 1 enkelt disk.


 

Du har sikkert gjort det, men jeg nevner likevel. Har du satt DMA/UDMA5 på harddisken i RAID-oppsettet?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-21 22:49, |KHS| skrev:

Bruker WinXP og nyeste raid drivere er lagt inn ja.


Raid oppsettet? du mener i device manager?

virker ikke som det er noen innstillinger om UDMA på raiden der ihvertfall, bare på IDE controllers..


 

Under oppstarten, like før windows loades vil kontrollen detektere disker på IDE3 og IDE4 og eventuelle raid-oppsett. Trykk deg inn i RAID-oppsettet (altså før windows loades), og i raid-oppsetet har du muligheten til å sette hvilken hastighetstype du kan ha diskene dine. Jeg har en Highpoint raid kontroller. Jeg vet ikke om det er det samme for Promise, men du kan jo prøve. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-22 11:11, |KHS| skrev:

kan ikke det i raid biosen min nei. Er en Lite versjon så det er ikke mye du kan stille på uansett. Men har ihvertfall satt den til Desktop Raid


 

Det var da kjedelig. :sad: Har du prøvd å installere de nyeste driverene til kontrolleren?

Lenke til kommentar

Du kjører sikkert NTFS, det kommer sikkert en oppdatering for dette i driverene snart, jeg hadde det samme problemet. Men det er de som mener at du må skaffe deg den nyeste versjonen av Sandra, 2001 versjonen støtter ikke NTFS 5.1 har jeg lest en plass, men det er bare spekulering. Jeg skiftet uansett til FAT32 og fikk ca 40000.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...