Gå til innhold

Gmail og POP (thunderbird)


BremnesX

Anbefalte innlegg

Heisann, har lest litt rundt omkring om dette med Gmail og pop, men jeg klarer ikke å få til/finne følgende funksjonaliteter:

 

- Å laste ned mail til pop-klienten og når de er lest der oppdatere innboksen til gmail (at mailen er lest/ulest). Det jeg kan er å velge "arkiver Gmail-kopien". Men da blir den flyttet fra innboksen, og man må gå i "All e-post" for å se mailen.

- Når jeg laster ned mail og f.eks. sletter dem vil jeg at de skal forsvinne fra gmailen. Men de ligger der fortsatt i web-versjonen. De blir kun slettet i klienten...

 

Vet ikke om det er jeg som er kravstor, men forestiller meg at dette blir gjort med andre pop-mail kontoer.

 

I tillegg: når jeg i pop-klienten sender mail til meg selv (hvis jeg f.eks skal lagre noe på gmail-kontoen) får jeg ikke hentet den ned. Får bare beskjeden "ingen nye beskjeder". Logger jeg inn i grensesnittet til gmail ser jeg at den er der... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har lest litt rundt omkring om dette med Gmail og pop, men jeg klarer ikke å få til/finne følgende funksjonaliteter:

du har ikke lett godt nok ;) senest i går var det posting i denne tråden..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=703479

- Å laste ned mail til pop-klienten og når de er lest der oppdatere innboksen til gmail (at mailen er lest/ulest). Det jeg kan er å velge "arkiver Gmail-kopien". Men da blir den flyttet fra innboksen, og man må gå i "All e-post" for å se mailen.

- Når jeg laster ned mail og f.eks. sletter dem vil jeg at de skal forsvinne fra gmailen. Men de ligger der fortsatt i web-versjonen. De blir kun slettet i klienten...

dette fungerer ikke med POP mail, men med IMAP, gmail har ikke støtte for IMAP

 

I tillegg: når jeg i pop-klieenten sender mail til mg selv (hvis jeg f.eks skal lagre noe på gmail-kontoen) får jeg ikke hentet den ned. Får bare beskjeden "ingen nye beskjeder". Logger jeg inn i grensesnittet til gmail ser jeg at den er der...  :hmm:

7791193[/snapback]

men du har meldingen i "sendt" mappa, så jeg ser ikke problemet Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...