Gå til innhold

Finnes det gode 5.1-headset?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg kunne tenkt meg å få utnyttet 5.1-potensialet i BF2 og andre spill. Siden jeg har andre å ta hensyn til så er jeg nødt å gå for headset.

 

Jeg lurer rett og slett om det finnes surround-headset som faktisk har ok lydkvalitet? Har verden gått fremover siden jeg for et par år siden kasta bort 500,- på et par Zalman Real Surround Sound ZMRS6F som mildt sagt har skikkelig papp-lyd :no: .

 

Jeg har et Creative X-fi og et par Koss Porta Pro som jeg synes gir bra lyd, og håper på å ikke gå særlig ned på lydkvaliteten ift. disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg har hørt av surround-hodetelefon-greier som funker, er Beyerdynamic Headzone.

http://www.beyerdynamic.com/cms/Headzone.1550.0.html?&L=1

 

En liten ulempe er nok prisen på $2500. ;-)

 

Ellers er det liten vits å kaste bort penger på hodetelefoner som er dytta full av elementer. Det funker heller dårlig.

 

Kjøp heller en god 2-kanals sak. F.eks. Beyerdynamic DT231, AKG K81 DJ eller Sennheiser HD555.

Lenke til kommentar

Koss PortaPro er kansje et merke-headsett og gir kansje god bass, men ikke mer.

Skal du ha skikkelig headsett så kjøp heller AKG k26p eller k27i. De er kansje litt dyrere men ufatteli mye bedre. Du hører 'all lyd' og ikke bare bassen. God akustikk og gjennlivelse av lyden.

Dette er riktig nok ikke et 5.1-headseth, men bare for å si det. Koss suger, for å si det rett ut!

Lenke til kommentar
Koss PortaPro er kansje et merke-headsett og gir kansje god bass, men ikke mer.

Skal du ha skikkelig headsett så kjøp heller AKG k26p eller k27i. De er kansje litt dyrere men ufatteli mye bedre. Du hører 'all lyd' og ikke bare bassen. God akustikk og gjennlivelse av lyden.

Dette er riktig nok ikke et 5.1-headseth, men bare for å si det. Koss suger, for å si det rett ut!

7790666[/snapback]

 

:thumbup: så rett, så rett! :p

 

Tilbake til Enviro's problem; Av de 5.1 headsettene jeg har hørt, føler jeg du får lite trøkk/dårlig lyd for pengene. Ville heller valgt ett 2-kanals headsett, du har vel en funksjon på lydkortet som gjør at lyden blir oppfattet som "surround"? Har ivertfall noe slik på mitt X-fi Fatal1ty FPS, fungerer faktisk rimelig greit :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...