Gå til innhold

Skjerm til GTS8800


Doktoren

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har kjøpt meg en maskin og nå må jeg kjøpe skjermen og. Selve maskinen er kjøpt og betalt for og er som følger:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...C7-08D27CE79A32

 

Er litt noob på hardware men syntes det er ganske greit å kunne spørre dere kara som kan det. Jeg går ut ifra at skjermkortet er av vesentlig betydning når du skal kjøpe en skjerm og jeg understreker derfor at jeg har et Geforce GTS 8800 skjermkort (som du kan se nærmere på i linken over.

 

For meg er det viktig for meg at skjermen har

 

- Fine farger

- 1280x1040 (tror jeg, siden jeg vil kjøre spill og sånn med god flyt)

- Helst svart (og gjerne tynne kanter men dette er ikke nødvendig)

- Ikke nødvendigvis den beste skjermen i øverste prisklasse,

men heller mye valutta for pengene

 

Er det forresten noen ulemper med å ha en widescreen skjerm?

 

Setter pris på alle forslag.

 

Alexander :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller han på 1600x1200 så får han faktisk for dårlig skjermkort til å kjøre på full grafikk. Har E6600, 8800GTS og 2GB RAM, og merker enkelte ganger at det hakker på enkelte spill. Spiller på 1280x1024.

Men for all del, 20" er flott å spille på, men grafikken må senkes litt hvis du skal utnytte oppløsningen fullt på skjermen. Grafikken er fortsatt god, men du kan kjøre en del bedre på 19". Forskjellen er veldig stor om du bruker 16Q AF.

 

Siden jeg mener en 19" er det som passer best, og siden det faktisk er det han spør om, så vil jeg anbefale Acer AL 1951Cs og Acer AL1951Ds alt ettersom om du er villig til å betale litt ekstra for å få 2ms i stedenfor 4ms respostid.

Har en 1951Ds her i huset, og jeg liker den bedre enn min LG 1970HR, mye på grunn av den svarte rammen rundt.

 

Hvis disse ikke faller i smak, eller hvis du liker Sonyen bedre, så er den et like godt alternaltiv, bare med litt høyere responstid.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjører GPU på stock, og CPU på 3GHz. Merer sjelden hakking, men NFS MW, NFSC og til og med FEAR har enkelte steder noe problem med å holde flyten når jeg bruker 16Q AA.

Skal ikke være noe galt med systemet mitt, får nesten 9K i 3DM06.

 

Klart at CSS og andre spill som ikke krever like mye av PCen klarer seg fint men likevel...

Lenke til kommentar

Vel 9k er sånn passlig dårlig med det kortet da du skulle hatt 10k ....

 

nå er det nå sånn at x16QAA krever sitt og da er x4-x8AA mer enn nok og det meste går greit .....

 

Å ha en skjerm som bare takler 1280x1024 er bare dumt med et G80 og det mener nok de fleste her inne !

 

Kan anbefale LG Flatron LWT204 tror jeg den heter, det er en 20" på 1650x1050

Lenke til kommentar
Vel 9k er sånn passlig dårlig med det kortet da du skulle hatt 10k ....

 

nå er det nå sånn at x16QAA krever sitt og da er x4-x8AA mer enn nok og det meste går greit .....

 

Å ha en skjerm som bare takler 1280x1024 er bare dumt med et G80 og det mener nok de fleste her inne !

 

Kan anbefale LG Flatron LWT204 tror jeg den heter, det er en 20" på 1650x1050

7789376[/snapback]

ja, er enig i at 8800gts er overkill for 1280x1024.

 

Kan med glede anbefale deg widescreen. Har en Nec 20WGX2 selv. Veldig fornøyd med denne skjermen. Samsung og dell lager også gode skjermer. Skulle jeg kjøpt skjerm idag ville jeg kjøpt en av disse tre.

 

Skal du ha widescreen, er det greit å komme opp på 20", slik at du får 1680x1050 oppløsning.

Lenke til kommentar
Etter min mening blir dette som å plassere en 350HK-motor i en Lada...

 

Fatter ikke hvordan folk kan kjøpe seg så heftig utstyr og spare på der man faktisk ser resultatet av den kraftige maskina man har. Det oppsettet der kjører alle spill LETT i 1600x1200. eod. Kjøp deg i det minste en 20"

7800648[/snapback]

 

Hehe, burde jeg skamme meg nå for at jeg sitter med Acer 15" LCD i 1024*768?

Greit nok jeg har to, men jeg innrømmer lett det blir litt for lite.. Ny skjerm blir det nok snart.. Helst Wide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...