Gå til innhold

Blizzard hinter om nytt prosjekt (PC)


Anbefalte innlegg

Vel spillindustrien lager spill for å tjene penger, uansett hva de sier. Det er ikke til å stikke under en stol at de tjener mye mer på et MMORPG hvor de kan kreve månedsbetaling.

7795244[/snapback]

 

Det nettopp det som er problemet! Vil du at Blizzard skal bli det nye EA Games?

 

Det er jo ganske lett for Warcraft lore og rts fans å fornerme World of Warcraft. Selv spiller jeg ikke WoW, men når du ser på statestiken på wow - over 8 millioner accounts, så er jo wow i en helt annen klasse enn alle andre spill. Visst man ser på http://www.xfire.com/ ser man at det blir spillt nesten dobbelt så mye wow som noe annet spill. Poenget med dette er at World of Warcraft-spiller er et helt klart flertall i forhold til Warcraft I, II, III og Lore-spillere/lesere. Så vi må nesten fint finne oss i at Blizzard lager Warcraft historien til flertallet - "Sad but true"

 

Vel som dere sikkert skjønner håper jeg på at det neste av Blizzard blir Warcraft IV, noe som sikkert er ganske usansynlig siden all loren blir brukt opp på WoW -.- (Tror nesten av WC4 må bli minst 50 år etter starten av WoW for at loren skal funke)

 

"I r ninja lul :ph34r: "

7804942[/snapback]

 

Nå skal vi ikke glemme at den tiden xfire stattestikken viser ikke er den mest korrekte stattestikken du kan finne. For det første, de som har WoW har WoW oppe uansett om de spiller det eller ikke. For det andre, Blizzard har funnet en "formel" på å få folk avhengig av spill(et). Tenk over det, uansett hvor kjedelig det kan være når mans spiller til tider så fortsetter man. Hvorfor? Fordi man er hekta. (funker ikke sånn på alle)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nok ikke noe WC 4, siden over halvparten av folka som lagde WC 3(inkludert prosjektlederen og figurdesigneren) lagde Arenanet eller ble med i swinging ape studios.

 

De som lagde Diablo 2 var en annen Blizzard avdeling(Blizzard kjøpte dem opp når de lagde Diablo), jeg har ikke hørt mer om denne avdelingen siden. Hvis det skal bli et bra og ikke mainstream drittspill, så er vel Diablo 3 å håpe på.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
De som lagde Diablo 2 var en annen Blizzard avdeling(Blizzard kjøpte dem opp når de lagde Diablo), jeg har ikke hørt mer om denne avdelingen siden. Hvis det skal bli et bra og ikke mainstream drittspill, så er vel Diablo 3 å håpe på.

7825190[/snapback]

 

De som lagde Diablo 2 har etter det jeg har forstått dannet et eget firma og er snart ferdige med å lage "Hellgate: London"

Lenke til kommentar
Vel spillindustrien lager spill for å tjene penger, uansett hva de sier. Det er ikke til å stikke under en stol at de tjener mye mer på et MMORPG hvor de kan kreve månedsbetaling.

7795244[/snapback]

 

Det nettopp det som er problemet! Vil du at Blizzard skal bli det nye EA Games?

Sa jeg noe om at jeg ville Blizzard skulle bli det nye EA? For det første: "I'm just stating the obvious", for det andre, hva har EA med MMORPG å gjøre. Selv om noen ikke liker MMORPG er det faktisk en del som liker dem.

Lenke til kommentar
for det andre, hva har EA med MMORPG å gjøre.

Følgende: http://gamer.no/product.php?productId=43746

7840428[/snapback]

Det er ett spill ja, men vil ikke si EA er noe spesielt kjent for å gi ut MMORPG

7841547[/snapback]

Bortsett fra at de nærmest startet hele sjangeren med Ultima Online i 1997 ;-)

 

Men la oss nå ikke spore av her. Denne tråden handler om Blizzards neste prosjekt(er).

Lenke til kommentar
Enig at MMO dominerer for mye på PC i dag. Alle skal slenge seg på MMO bølgen etter at WoW fikk suksess.

 

Så har de lært den forkerte lekse. Det som spilskaberne kunne lære af WoWs success ville nærmere være omkring at skabe et spil med en let og simpel styring.

 

Okay, så Psychonauts har en okay styring, men ellers er der alt for mange spil med god historie, flot udseende og andet som bliver ødelagt af en fuldstændig umulig styring. Her måtte de gerne lære sig af Blizzard, for de kan lave en styring som giver mening. IMO, selvfølgeligt, men det er hvad som ville gøre at jeg gad med flere spil.

 

Hvorfor skal det være så svært at fatte hvor vigtig styringen er og at hvis man vil tiltrække folk som ikke er ultra-erfarne spillere, så er en let og overskuelig styring the way to go?

 

Hvor svært kan det være?!

Endret av Nikitta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Ah, pc blir jo mer og mer nesten mmo-only :/ hvorfor kan ikke blizzard gjøre som i gode gamle dager å lage fantastiske spill med historie og karakterer, i stedet for den jævla grinde-i-10-timer-hver-dag-for-å-grinde-i-10-timer-til-mmo-sjangeren!

 

*frustrert*

7782100[/snapback]

Vel, det er en ganske enkel grunn til denne utviklingen - piratkopiering. World of Warcraft er umulig/unyttig å piratkopiere, da man kun får spilt på ulovlige servere, som blir holdt oppe av tilfeldige folk. Det å legge ned flerfoldige timer, dager og måneder i en karakter som kan bli borte idèt vedkommende finner ut at "nei, jeg vil heller bruke båndbredden min på noe annet" frister nok lite.

 

MMO-spill er fint det, men folk kunne godt begynnt å tenke nytt, for jeg er like stor fan av grinding som du tydligvis er. Jeg vil på eventyr, ikke ut og slå ihjel 10 stk wild boar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vil ikke ha noen flere MMORPG spill. Det finnes da f*** meg nok av den sorten. Ikke har jeg troen på Age of Conan heller. Det blir nok samme quest typen som i WoW. Skal jo godt gjøres å lage mange nok unike quests i sånne spill uten at de alle begynner å ligne på hverandre. Uansett utvikler så tror jeg ingen ting på det de sier om at questene skal bli unike, og ikke sånne samle 10 ting eller drep Hottentott the Great, eller eskorteoppdrag. At Blizzard absolutt skal lage en MMORPG til kommer jo ikke som noe sjokk heller. Melke melke melke melke melke ... dø ku.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...