Gå til innhold

Trenger jeg ny strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har nettopp kjøpt meg et x1950 pro agp kort og opplever store problemer med at pcen skrur seg av et par minutter etter at jeg kjører noe grafisk på den. Kortet jeg hadde før var 9800pro og ifølge en psu-guide jeg tok var det bare snakk om 20W eller noe forskjell i effekt på disse kortene. Jeg har nå forsøkt å ta ut så mye som mulig, så nå har jeg følgende specs:

2 DDR-ram-brikker

Athlon 64 3200+

2 7200 rpm hdd

nettverkskort

på en 380 w psu fra antec som kom default med kabinettet. Jeg synest det er litt rart at det ikke funker ihvertfall, for med andre kortet kjørte jeg 4 hdd og 5 pci-kort og det var dønnstabilt.. Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes rart ut. Sikker på det ikke er drivere som er årsaken til problemet? Hvis du kan innstallere Windows/linux på en annen partisjon, + drivere så kan du teste noe krevende grafikk på det.

Skrevet
Heisann.

Har nettopp kjøpt meg et x1950 pro agp kort og opplever store problemer med at pcen skrur seg av et par minutter etter at jeg kjører noe grafisk på den. Kortet jeg hadde før var 9800pro og ifølge en psu-guide jeg tok var det bare snakk om 20W eller noe forskjell i effekt på disse kortene. Jeg har nå forsøkt å ta ut så mye som mulig, så nå har jeg følgende specs:

2 DDR-ram-brikker

Athlon 64 3200+

2 7200 rpm hdd

nettverkskort

på en 380 w psu fra antec som kom default med kabinettet. Jeg synest det er litt rart at det ikke funker ihvertfall, for med andre kortet kjørte jeg 4 hdd og 5 pci-kort og det var dønnstabilt.. Noen ideer?

7781309[/snapback]

Prøv å resette bios.

Skrevet

Hmm.. for å si det slik.. når pcen har gått av og jeg skrur den på igjen for å sjekke temp så ligger den på 37 grader eller noe, og dette er den samme temperaturen som den ligger på sånn vanlig uten load, så hvis det hadde blitt for varmt ville det vel lagt litt høyere?

Ps. Hvordan sjekker jeg temp mens jeg er i spill? Noe enklere enn alt + tab og inn på catalyst mens man er i spillet?

Skrevet
Det hørtes rart ut. Sikker på det ikke er drivere som er årsaken til problemet? Hvis du kan innstallere Windows/linux på en annen partisjon, + drivere så kan du teste noe krevende grafikk på det.

7781395[/snapback]

Installerte nettopp windows på nytt, for når jeg først tok kortet i fikk jeg ca. 40% nedsatte verdier på 3dMark i forhold til forventet. Nå får jeg riktige verdier når programmet klarer å fullføre:P. Tviler på det er et driverproblem, men skal kanskje teste det som en siste utvei før jeg gjør noe mer drastisk:)

Skrevet

Har nå også forsøkt å resette bios, samt prøve litt forskjellige drivere, men er lite hell.. Det som oftest skjer er at skjermen bare blir svart.. Har funnet ut at det kan skje mens jeg er i windows også..

Jaja.. lurer på å bare investere i en Tt 750 w strømforsyning.. så er ihvertfall spørsmålet om det er den ute av verden. Takk for hjelp til nå:)

Skrevet (endret)
http://www.antec.com/specs/EA380_spe.html

strømforsyningen holder i massevis ti skjermkortet som du ser har den 2x12 railer og leverer totalt 32 amper på 12 railene en på 17 og en på 15, vanlig strømforsyning pleier å ha 14-18 amper og kun 1. så du kan utelukke 750 watt. koblet til molex? pci-e strømkontakt? hva hovedkort har du? støtter det 8x hastighet eller kun 4x?

7818610[/snapback]

Lurer på om du tar litt feil der altså, men skal ikke si meg helt sikker. Når jeg leser bakpå strømforsyningen ser jeg ingenting om 2 12 railere slik som på den siden du refererte til, så tror jeg har en annen strømforsyning.. Gjennom googling kom jeg frem til noen folk som hadde akkurat samme problem med samme strømforsyning da (http://www.battlefield.no/forum/lofiversion/index.php/t45624.html), og her viste det seg at det var driverproblem.. men får nesten se.. ny psu er allerede bestilt, så hvis det ikke funker med dem så får jeg heller begynne å dille med drivere (testet to forskjellige allerede).

Edit: Har et K8N NEO hovedkort eller noe sånt, og rimelig sikker på at det støtter 8x agp. er en sånn 6-pins strøm-inngang på skjermkortet, men er en konverter til en molex-plugg med.. på den nye strømforsyningen var det pci-ex-plugger. Er det da bedre å plugge disse i direkte selv om det er et agp-kort?

Endret av ErlendW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...