Gå til innhold

Nytt skjermkort, X1950 Pro?


Laxaa

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at spillet Supreme Commander blir lansert neste måned, har jeg sett på nye skjermkort. Det er ikke slik per i dag at min PC ikke takler spillet, men jeg tenke alikevell å oppgradere for å takle fremtidige spill, samt kunne skru opp effektene på de spillene jeg har i dag. Jeg er en ATI person, så kortet jeg ser på er X1950 Pro eller lignende. Har hørt at X1950 Pro har en god ytelse og jeg ser at de i tillegg er ganske rimelige. Kortet jeg har sett på er dette, og jeg lurer på om dere andre har noe å anbefale i priskategorien 1000-2000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X1950 Pro er ikke kjappere enn X1900XT, men det er jo heller ikke tregt. (Har AGP-versjonen av 1950 Pro selv) Om man skal sammenlikne med noe, så er det i mange tilfeller like kjapt som et GeForce 7900GT. Sånn noe over midt på treet for å si det slik i forhold til dagens standarder. Vil vel kanskje dra SC forholdsvis akseptabelt, men innbiller meg at det spillet er svært krevende (tatt i betraktning uttalelser fra de som har spilt betaen av spillet her på forumet).

Lenke til kommentar

Anandtech hadde en anmeldelse av et X1950 Pro kort får jul en gang, og de sa at det var en god erstatter til X1900GT. X1900XT er et bedre kort, jeg tror jeg går for X1950 Pro, siden det har bedre CF muligheter(noe som kan bli nyttig senere) Dessuten finner jeg ikke X1900XT på noen norske nettbutikker(kanskje det bare er jeg som er dårlig til å lete) Skal ta meg en kikk på SC tråden(e) på forumet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...