mgjall Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hei, jeg lurer på hvordan man skal få slått av strømsparing på en klient i et windows 2003 server nettverk. Jeg vil at skjermen skal stå på hele tiden. Jeg må vel lage en regedit fil og et logonscript. Hvordan skal dette se ut og i hvilken mappe skal jeg legge dette? skal jeg legge regedit filen i sysvolmappen med logonscriptet? Prøvde dette, men det funka ikke: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\PowerCfg] "CurrentPowerPolicy"="3" så la jeg dette i logon scriptet: echo - Choosing Power Profile - regedit -S xp_power.reg
Gjest member-1768784 Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784
*Tronaldo* Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Påloggingsscript har en tendens til å bli svært store etter hvert som tiden går. Dermed kan påloggingen også gå tregt. Alle endringer som kan gjøres vha policyer bør derfor vurderes implementert på denne måten og ikke i script ol. Jeg ville laga en maskinpolicy jeg som satte denne verdien når maskina slås på. *Tronaldo*
mgjall Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 Påloggingsscript har en tendens til å bli svært store etter hvert som tiden går. Dermed kan påloggingen også gå tregt. Alle endringer som kan gjøres vha policyer bør derfor vurderes implementert på denne måten og ikke i script ol. Jeg ville laga en maskinpolicy jeg som satte denne verdien når maskina slås på. *Tronaldo* 7779951[/snapback] Takk. Har du noe forslag på hvordan dette gjøres?
*Tronaldo* Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Å gå gjennom hele prosessen for å lage policyen blir for langt her, men sjekk denne linken. Den omhandler riktignok Win2000, men det er samme greiene i Win2003. Ellers foreslår jeg informasjonsinnhenting fra google.com. *Tronaldo*
mgjall Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 Takker. Da skal jeg prøve meg fram litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå