hailgodset91 Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Hadde noen problemr med pcen her for en stund siden å jeg bestemte meg for å formatere. Når formateringa var ferdig og jeg igjen skulle boote pcen så ville den ikke. kom bare opp denne rare "feilmeldinga" vet egentlig ikke hva som har skjedd... Hvis jeg booter med bare c: disken så funker det helt greit men med de andre så funker det rett og slett ikke. Hardware: Hovedkort: Asus A8N-SLI DELUXE Cpu: AMD Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed Ram: Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.55-2.95V Dual Channel Harddisker: C: Western digital WD2500JD E: Seagate 320GB Barracuda ST3320620AS F: Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM G: En gammal ide disk fra en gammal pc 160 gb De vises i BIOS Veit ikke om det er noe mer dere trenger for å hjelpe meg men det er bare å rope ut... Vil så gjerne få brukt disse harddiskene igjen... BTW Skal prøve og skaffe noe bedre bilde... EDIT 1: glemte en liten IDE disk som jeg også hadde kobla i, men prøvde nå med bare C: og G: som er IDE disken, og da fikk jeg denne feilmeldinga Endret 22. januar 2007 av hailgodset91
Hårek Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Skrive ny MBR kode: http://www.5starsupport.com/xp-faq/1-61.htm
hailgodset91 Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Skrevet 22. januar 2007 (endret) Nei funka ikke, har ikke noe mappe som heter powerquest i program filer og når jeg putter i Windows cd og skriver FIXMBR i kjør så kommer det "Finner ikke FIXMBR. Kontroller at du skrev navnet riktig, og prøv på nytt. Hvis du vil søke etter en fil, klikker du startknappen og deretter søk. EDIT: Fikk tatt sånn FIXMBR greie ved å starte opp pcen og boote fra cden, men det hjalp ikke, har fortsatt de strekken og prikkene som er på første bilde Endret 22. januar 2007 av hailgodset91
hailgodset91 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 Nå har jeg fått starta opp med knoppix og da finner den alle diskene.. Så dermed er det ingen HW problemer, heldigvis...
S.M. Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 (endret) Nei funka ikke, har ikke noe mappe som heter powerquest i program filer og når jeg putter i Windows cd og skriver FIXMBR i kjør så kommer det "Finner ikke FIXMBR. Kontroller at du skrev navnet riktig, og prøv på nytt. Hvis du vil søke etter en fil, klikker du startknappen og deretter søk. EDIT: Fikk tatt sånn FIXMBR greie ved å starte opp pcen og boote fra cden, men det hjalp ikke, har fortsatt de strekken og prikkene som er på første bilde 7778046[/snapback] Du trykker vel r eller noe i første "promten" der du må velge hvilket windowsinstallasjon du har. skriver du help ? så får du opp kommandoene. fix mbr skal stå i listen.. Leste ikke siste linje... Endret 23. januar 2007 av S_tone_meg
hailgodset91 Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Skrevet 25. januar 2007 Nå når jeg har formatert og skal innstallere Windows igjen fungerer det ikke... for først tar innstallerings greia til windows og kontrollerer disken også rebooter den og da må jeg gjøre det på nytt igjen, uten nytte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå