Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU 100% Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

jeg har i det siste fått et problem. det gjør at pc'n min er fryktelig treig.

Når jeg trykker på min datamaskin og går inn på hvilken som helst mappe så går cpu opp til 99%. Da blir pc'n kjempe treig, har prøvd å finne litt info men finner ikke noe som er relevant.

 

Noen som værsåsnill kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
explorer.exe er det som tar opp alt. Den booster på når jeg går inn på min datamaskin.

7776786[/snapback]

hvis det e explorer som irriterer deg, så anbefaler jeg at du fjerner det , gå i mscongig og avslutt det i opptarten og , få deg opera kanskje det fungere? , jeg hadde problemer med at min iE brukte all min kapasitet til tider... blei dritt lei og fjerna dritten, skaffa meg opera, nå har jeg ikke hatt noe kluss

Lenke til kommentar

Det kan være mangt. Men som toatzy sier at du kan bytte til Opera hjelper ihvertfall ikke... det er explorer.exe som er problemet, og ikke iexplorer.exe som er to vidt forskjellige filer og dessuten trenger windows explorer.exe for å i det hele tatt fungere.

 

Kan være at du kanskje har mange .avi filer på harddisken, noe som gjør at explorer.exe avogtil bruker 100% av CPUen. Kommer ikke helt på hvordan jeg fikset dette da det er lenge siden jeg hadde det prolemet.

Lenke til kommentar

Prøv å last ned sysinternals "Process Explorer"

 

http://download.sysinternals.com/Files/ProcessExplorer.zip

 

Pakk ut, å legg filene i C:/Windows/System32..... (Ikke nødvendig å overskrive det "Eula" dokumentet)

 

Så trykker du Start - Kjør - å skriv "procexp.exe"

 

Dette programmet er litt mer avansert, så kan godt hende du finner mere info med dette prog. angående hva som bruker så mye CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...