Gå til innhold

Hva er best til portrett;Canon 50 1.4 el85 1.8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et godt objektiv som tar skarpe portrettbilder ; jeg har tenkt på Canons 50 mm 1,4 eller 85 1,8 hvis ingen andre har bedre forslag ?

Hvilket er best av disse 2 obj ?

Har noen eksempler på bilder ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men Dynamic, du har jo Nikon.

7776277[/snapback]

Blir jo omtrent det samme da.

7776492[/snapback]

Nei, en Canon-millimeter er ikke like lang som en Nikon-millimeter. Nemlig. :ph34r:

Kommer vel helt an på brennvidden man er komfortabel med. Slike diskusjoner ender vanligvis opp med 85mm for nærportrett, og 50 for resten, noe jeg sier meg enig i.

Skrevet
Men Dynamic, du har jo Nikon.

7776277[/snapback]

Blir jo omtrent det samme da.

7776492[/snapback]

Nei, en Canon-millimeter er ikke like lang som en Nikon-millimeter. Nemlig. :ph34r:

7776547[/snapback]

Haha! Ja, det er sant.

Men jeg er enig i det riktig sier, det kommer ann på hva man er komfortabel med. Dra til en fotobutikk og be om å få prøve de forskjellige objektivene.

Skrevet

Litt uenig her... Jeg har både Sigma 30mm, EF 50mm f/1.4 og EF 85mm f/1.8. Og 30mm'en er fin den, men noe portrettobjektiv er det ikke. Av de to andre så mener jeg hardnakket at 85mm'en er "best" - så lenge du kan leve med et såpass "langt" objektiv. 50mm er vel et av de bedre kjøpene akkurat nå, så sent som i går lå det et til 1600 på bruktmarkedet til foto.no (det er jo rene GiBort-pris).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...