Gå til innhold

Forskjell på Dell Inspiron 9400 og XPS M1710?


Anbefalte innlegg

Ser at prisforskjellen på Dell sine bærbare Inspiron 9400 og XPS M1710 er ganske store. Er klar over at man kan øke prisen på begge betraktelig med å legge inn en del ekstrakomponenter, men forskjellen i grunnprisen er stor (8.200,- for Inspiron, og 15.900 for XPS)

 

Hva er egentlig den vesentligste forskjellen? Ser at XPS´en er mer "kul" med lys og greier, men det driter jeg egentlig i. Jeg ser mest på ytelse, støy, batterikapasitet etc.

 

Er det verdt prisforskjellen å gå for M1710?

 

Har behov for en bærbar som skal takle gode spill og videoredigering, uten å slite ræva av seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XPS M1710 har kun en stor fordel og det er muligheten for 7950GTX go-kortet, ellers kan de konfigureres helt likt, men prisen vil ha falle i favør av i9400. Batterilevetid og støy er temmelig likt, foruten de fancy lysene så hevder endel av byggekvaliteten på XPS M1710 er bedre/mer solid, men i9400 er jo relativt godt skrudd sammen den og. Største ankepunktet jeg ser mot XPS M1710 er at den er så lite konfigureringsvennlig, du kan bl.a ikke velge .feks C2D 5500 cpu, eller WXGA+-skjerm, noe som gjorde at jeg valgte i9400 for å spare noen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...