Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Herrejesus for en kamp i Denver!

Første down i OT, Tebow 80 yards til Demaryius Thomas for en TD som avgjør kampen. Wow! For en kamp og for en spiller Tim Tebow var idag!

 

 

Tuller du med meg? 80 yards pass fra Tebow? Har aldri sett han i aksjon men har hørt han er begrenset i forhold til lengdepasninger!

 

Edit: Ehm ja, ikke 80 yards pass nei :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=gMKHEFcc_p8

Endret av Corey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoho, må bare fortelle og skryte om en kamp jeg nettopp hadde på min "Road to Glory"-save på NCAA Football 2012. Jeg er da i mitt tredje år som QB for USC i California. Førsteåret så skjedde det mye rart og vi endte opp med en rimelig dårlig record, men vant bowl-gamen vår, husker ikke hvilken. Forrige sesong så endte vi opp med 10-2 og gikk dermed til PAC-12-finalen hvor vi vant. Fikk spille Rose Bowl mot Wisconsin, men hadde ikke dagen og tapte den ganske greit.

 

Spilte nå mot Utah og det endte slik:

8fde93af70bd8e510e49380ee3dcd880.jpeg

 

Det er 14-14 når jeg får ballen ett minutt før pause. Jeg roter det til, og de får ballen tilbake med 20 sekunder igjen. De scorer, og scorer igjen på første drive etter hvilen. De er dermed 14 poeng foran meg når jeg får min første drive i andre omgang. Etter tre kvarter leder de med sju. Det blir 28-28, før de scorer på sin siste drive. Jeg får 1:30 på klokka til å score en TD og å ikke gi Utah noe tid etterpå. TD og vi skal ut i OT.

 

Med 6 sekunder igjen av kampen scorer jeg nok en TD og det blir overtime. Både Utah og jeg scorer på våre første drives, og når vi setter en two point conversion, så er jeg ganske sikker på at det skal gå veien. Det gjør det ikke. Utah scorer igjen og vi er likt på 57-57. Men så, Utah ender opp med null poeng etter sin neste drive og jeg trenger bare å komme nærme nok til å gi min elendige kicker muligheten til å avjøre. Sånn ble det ikke. Fra 4-5 yards ute så løper jeg inn min fjerde rushing TD i kampen og vi vinner 63-57.

 

Stats:

  • 19/41, 263 yds, 3 td, 1 int
  • 21 rush, 156 yds, 4 td

 

Ekstremt hvor hekta man blir når man er inne i sånne matcher, men følte jeg var nødt til å fortelle om det her... :!:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Misunner deg muligheten til å skaffe NCAA i tillegg til Madden.

Hehe, syns det er utrolig synd at de fleste NCAA-spillene kun slippes i det Nord-Amerikanske markedet. Har da fks. ingen nordmenn å spille mot online osv. Madden burde du nok få tak i, siden det lanseres til det Europeiske markedet også. :)

Lenke til kommentar

Gleder meg villt til alle fire kampene denne helgen. Det er ikke umulig vi får noen overraskelser, men fornuften sier at de neppe blir det.

 

Jeg håper på følgende utfall:

 

  • Broncos @ Patriots
  • Texans @ Ravens

  • Giants @ Packers
  • Saints @ 49ers

 

Men dette er nok det mest sannsynlige:

 

  • Broncos @ Patriots
  • Texans @ Ravens

  • Giants @ Packers
  • Saints @ 49ers

 

  • Denver reiser til New England for å møte Patriots. Etter forrige ukes maktdemonstrasjon fra Tim Tebow og hans disipler er New England et meget god matchup på papiret. Patriots er blant lagene som gir bort flest poeng til quarterbacks, så hvis Denver holder seg til gameplanen fra forrige uke, så kan de ha en sjanse. Jeg tror dog at Brady & co. som nå har hatt en uke fri kommer til å storspille og putte minimum 35 på blokka, så det er ikke rom for mange feil/bad drives om Denver skal ha sjansen. Jeg tror og håper at Patriots tar seieren her. Dog, jeg har sansen for Tebow, og tror han vil komme tilbake hit ved en senere anledning!
  • Houston skal til Baltimore og prøve seg mot Ravens. Lagene møttes på samme arena i week 6 og det endte med 29-14 seier til hjemmelaget. Problemet til Texans vil være at de har TJ Yates under center, og vil være nødt til å gi Arian Foster sjansen, noe som ikke er særlig bra med tanke på hvilket rush defense Baltimore har. Baltimore har dessuten Ray Rice som nå har hatt en uke fri. Det er dog to lag som møtes som begge har over gjennomsnittet gode (spesielt rush) defense. Jeg håper Texans tar det, men det mye mer sannsynlig at Ravens tar det.
     
  • Giants og Packers er alltid morsomme kamper. I utgangspunktet burde det ikke være nødvendig å diskutere den her, siden Packers spiller hjemme, med den beste quarterbacken i NFL for øyeblikket. Skal New York ha sjansen må Eli Manning ta frem det han har av ferdigheter og gjenskape den seieren Giants hadde mot Green Bay på Lambeau tilbake i 2007-sesongen. Dog, det er et helt annet Green Bay som står på den andre banehalvdelen i år og jeg sikkert ikke den første som sier det, men; Aaron Rodgers er en bedre quarterback enn det Brett Favre var.
  • Den siste kampen (eller den første som spilles på lørdag :p ) er mellom New Orleans og San Fransisco. 49ers' rush defense var helt fantastisk i hovedsesongen hvor de ga bort bare en rushing TD, og det i week 16 mot Seattle og Marshawn Lynch. Mot New Orleans spiller det lite rolle, for de har Drew Brees som kommer til å passe via lufta for alt det er verdt. Han har vært fantastisk i år, og jeg blir ikke overrasket om han avsluttet denne kampen med type 450 yards og 4-5 TD passes. Jeg ser ærlig talt ingen mulighet for San Fransisco i denne kampen, selv om de spiller hjemme.

Endret av MartinF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...