Gå til innhold

Ditt favorittspråk - La oss diskutere


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

mine favoritter:

Nynorsk (eneste ekte norske skriftspråk, men jeg er ikke noe flink i det :( ), Islandsk og tysk

 

mine hat:

ALLE språk/dialekter som har skarre-r!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mine hat:

ALLE språk/dialekter som har skarre-r!

8126849[/snapback]

 

Aha, så du liker ikke sørlendinger :D Litt synd siden skarre-r er den formen som spres raskest til andre deler av landet.

 

On topic:

Favorittspråk - fransk og engelsk

Tysk - forferdelig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Aha, så du liker ikke sørlendinger  :D  Litt synd siden skarre-r er den formen som spres raskest til andre deler av landet.

8126889[/snapback]

liker ikke søringer er å ta litt hardt i da... :p

 

liker bare ikke måten de uttaler Rer og jeg personlig blir ikke til å herme etter dem. fransken min blir til å høre jævlig ut om jeg skal uttale alle Rene som drillborr-r :!:

Lenke til kommentar
Aha, så du liker ikke sørlendinger  :D  Litt synd siden skarre-r er den formen som spres raskest til andre deler av landet.

8126889[/snapback]

liker ikke søringer er å ta litt hardt i da... :p

 

liker bare ikke måten de uttaler Rer og jeg personlig blir ikke til å herme etter dem. fransken min blir til å høre jævlig ut om jeg skal uttale alle Rene som drillborr-r :!:

8126913[/snapback]

 

:!: Jeg har det helt motsatt. Får det bare ikke til å rulle r-en, noe som er veldig tydelig når jeg snakker spansk for da overdriver jeg rullingen til de grader :p

Endret av Juicy
Lenke til kommentar

Elsker Japansk, mer poetisk og vakkert språk å høre på skal man lete lenge etter. Liker også fransk etterhvert som jeg kan en del nå, og har mer eller mindre blitt hjernevasket av vår fransklærer :p . Fransk er et herlig språk å utrykke seg på når man begynner å lære en del, spesielt skriftlig. Men slik er det kanskje med de fleste språk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Nynorsk (eneste ekte norske skriftspråk

8126849[/snapback]

...

Begrunn denne påstanden.

8157419[/snapback]

min subjektive mening. Men siden du spør så fint så er det fordi bokmål er bare en modifisert dansk. Må bare lære meg nynorsk :p

Lenke til kommentar

NORSK!!Ingen tvil om det...

...framfor alt trøndersk! :D

Har lært fransk og latin på skolen, svensk og litt finsk ved universitetet...Finsk er også fantastisk å høre på!!!

Siden jeg er fra Tyskland liker jeg tysk også, men her er "Bayrisch" best (kanskje fordi jeg er fra Bayern..?! :p ) !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...