Gå til innhold

Temperaturer i PC!


krroold

Anbefalte innlegg

Hei!

Idag fikk jeg min nye CPU vifte til min E6300 prosessor og en liten tube Arctic Silver 5.

Jeg skrapte og tok av alle den gamle kjølepastaen og tok på et tynt, men greit lag med AS5.

Jeg tok og testet tempen i PCn på idle og litt load.

 

Idle temperaturer:

System - 27 grader

CPU - 35 grader

HD - 29 grader

 

85-90% Load temperaturer:

System - 28 grader

CPU - 42 grader

HD - 29 grader

 

Med stock vifte og orginal pasta hadde jeg faktisk nesten akkurat samme temperaturer i PCn, så det har hjulpet lite. Pastaen og viften har bare vært på i rundt 1-2 time nå så jeg lurer på om temperaturen vil synke et par grader i løpet av noen dager?

 

Mvh Kristoffer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo 200 timer inntørkningstid på AS5, men hvor stor økning du får når den tørker inn er vel varierende. Vet om en som ikke merket en grad i forskjell.

7763290[/snapback]

 

Her er tempen akkurat som den var med stock kjøler.

Men får se hvordan det går!

Andre svar?

Lenke til kommentar
Hmm.. Nå har jeg sett film. CPU ligger på 40 grader!

5 grader mer enn stock :(

7764482[/snapback]

 

du hadde ikke på for mye kjølepasta da? Har du på for mye får du motsatt effekt, altså tempen blir høyere. Det skal være så tynt lag med kjølepasta som mulig.

7764516[/snapback]

Mener jeg ikke hadde på så mye, men temperaturen er litt rar. Har idle nå og den er på 38 grader... Jeg får ha på PCn en dag eller to å se hva som skjer. Kan ta av viften igjen å sjekke viss den ikke går noe ned.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke problemet - temperaturene dine er jo helt normale. Har ekstremklokket en E6600, og hatt så mye som 60-70 på idle, uten problemer i det hele tatt.

7765743[/snapback]

 

Var bare at temperaturene mine er akkurat sammme med stock som den er nå med Arctic Silver 5 kjølepasta og en ny feit vifte :(

Men jeg skal kanskje ta av viften idag å sjekke om jeg hadde på litt mye kjølepasta...

Endret av kristoffer2200
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du gidder. Jeg har selv en TT SonicTower med en 120mm vifte på hver sin side av kjøleren, på min E6400. Og jeg får omtrent de samme temperaturene som du nevner her. Du vil ikke få noen bedre ytelse om du så skulle klare å senke temperaturen med noen grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...