Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT begynt å sperre port 80?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt ngt i en årrekke... men etter at jeg gikk over fra vanlig ADSL og til ADSL2, så har plutselig port 80 blitt sperra :(

 

Er det flere som har opplevd liknende? Har alltid likt NGT pga de ikke har vært så restrektive som mange andre leverandører, men er dette nå slutt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har hatt ngt i en årrekke... men etter at jeg gikk over fra vanlig ADSL og til ADSL2, så har plutselig port 80 blitt sperra  :(

 

Er det flere som har opplevd liknende? Har alltid likt NGT pga de ikke har vært så restrektive som mange andre leverandører, men er dette nå slutt?

7763162[/snapback]

 

:nei:

 

Det er lov å sjekke litt opp i ting før du lanserer konspirasjonsteorier. Har du endret noe på lokalnettet ditt, fikk du ny ruter(har du i så fall konfigurert den riktig) osv?

Lenke til kommentar
Hei, jeg har hatt ngt i en årrekke... men etter at jeg gikk over fra vanlig ADSL og til ADSL2, så har plutselig port 80 blitt sperra  :(

 

Er det flere som har opplevd liknende? Har alltid likt NGT pga de ikke har vært så restrektive som mange andre leverandører, men er dette nå slutt?

7763162[/snapback]

 

:nei:

 

Det er lov å sjekke litt opp i ting før du lanserer konspirasjonsteorier. Har du endret noe på lokalnettet ditt, fikk du ny ruter(har du i så fall konfigurert den riktig) osv?

7763320[/snapback]

 

Klar jeg har sjekket opp litt..

Brannmur i router er av.

Bruker nå en annen port som ikke er blokkert, og da fungerer det helt fint. Det gjør det ikke på port 80 derimot. Oi, for en tilfeldighet... vil ikke si at det her er en konspirasjonsteori akkurat.

 

Edit: Og ja, jeg tester fra utenfor mitt eget nett (loopback er ikke på i modemet). Ssh fungerte også helt fint. Ikke sjekket om det er flere porter som ikke vil, men port 80 vil hvertfall ikke.

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
Vel, da skal jeg teste det. Er en speedtouch, men jeg har hatt speedtouch før også uten å møte på det problemet (da vanlig ADSL).

 

Takk for tipset =)

7763448[/snapback]

 

Regner med du fikk speedtouch 516 når du bytta til ADSL2+? Denne har ganske så annerledes og forbedret web interface (les: mer brukervennlig for noobs, umulig å få til mer avanserte ting) som blokkerer port 80. Disable 80 og bruk HTTPS (port 443) istedet. Da skal du kunne forwarde port 80 helt fint. Skal du også ha HTTPS server hos deg flytter du https modulen over til annen port.

Husk at når du får det til å fungere via cli så lagre instillingene til flash. 516 hadde en slik fin reload-settings-from-flash-hver-2.-dag finesse som nødvendiggjorde dette.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Er så inaktivt forum. Fant faktisk utav det men funket ikke likevel. Har slått av webservern på routern men likevel nekter PS3 å godta Type 2.

Deaktivert både HTTP og HTTPs servicen og åpnet alle portene som PS3 bruker men likevel nekter den. UPNP er enablet også.

 

NGT nekter support på det samtidig som de vet at dette er en issue med routerne dems og PS3.

Lenke til kommentar

Kunne vel gjort det men nekter, dette skal gå an.

Burde være smal sak å tillate trafikk gjennom port 80. Helt siden ADSL2 kom med NGT så har dette vært et major problem for alle.

Er egentlig god på nettverk så irriterer meg grenseløst at jeg ikke klarer å fikse det. Skal hive på japansk trance musikk ikveld og prøve på nytt, nekter å gi meg. Blitt en prinsippsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...