Gå til innhold

Hvem kan gjøre endringer på et abbonement?


glosi

Anbefalte innlegg

Der jeg jobber får jeg ofte kunder inn som skal kjøpe telefoner i gave til f.eks kjæresten eller noen i nærmeste familie. Telefonnummeret de nå skal binde opp står da ikke på dem, men de skal likevel ha bundet opp nummeret. Dette nekter jeg dem da kun juridisk eier av et abb kan gjøre endringer på dette/binde det opp.

 

En annen ting som hender ofte er at far i huset har et abb som sønner bruker, sønnen står ikke som bruker på abb heller, men han kommer likevel innom for å kjøpe mobil på "sitt abb".

 

I begge disse tilfeller må jeg som forhandler nekte kunden å kjøpe telefon med binding da jeg i praksis lar kunden skrive under på et gjeldsbrev for en annen person.

 

Jeg har kommet opp i mange krangler på grunn av mitt syn på dette. Synes dere det er feil av meg å nekte sønnen i huset å kjøpe telefon på et abb far i huset står som eier på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kun juridisk eier av abonnementet som kan oppgradere, videreføre eller gjøre vesentlige endringer i abonnementet. Unntak hos NetCom er hvis en står som BRUKER og er over 18 år - i en Trådløs Familie. Er usikker på om Telenor har samme praksis her.

 

Argumentet er veldig greit. Dersom "gutten" får lov til å videreføre abonnementet sitt hos deg, kan "far i huset" komme dagen etter og kreve at bindingstiden fjernes da han ikke har signert/godkjent videreføring. Det samme gjelder samboere, tanter&onkler osv.

 

Løsningen er enten at juridisk eier kommer til butikken eller at juridisk eier skriver en fullmakt som du beholder i butikken.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Samtlige mine nummere står i foreldrene sine navn, fordi de ble opprettet før jeg var 18.

Jeg forventer, for å si det sånn, at butikken ber om at jeg har fullmakt + kopi av legitimasjon med underskrift hvis jeg vil endre noen av de abonnomentene.

 

At enkelte ikke greier å forstå dette er meg helt uforstående egentlig. Syns reglene er helt greie slik de er i dag, selv om jeg av og til skulle ønske danske tilstander med 6 mnders binding :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...