Gå til innhold

Geil 2GB PC3200 timings

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kjenning kjøpte seg et par av disse Geil brikkene av typen GE2GB3200BHDC som skal gjøre CAS 2.5 - 6 - 3 - 3 2.55V-2.65V.

Så undres jeg da, hvor mye man kan tøye dem. De virker stabile på 208Mhz på originale timings, og booter på 217Mhz uten problem på 2,65V.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Geil DDR brikker liker høy spenning så du kan nok komme ganske langt med dem, bare å prøve å se det vet du. Senker du timingsene litt til CAS 3,0 for eksempel vil du nok klare å komme enda lenger.

Skrevet (endret)

Hvor mye du kan regne med å klokke de er litt vanskelig å si. Eneste måten å finne ut det på er å klokke og teste. Siden det er value brikker du kjører med så kan du ikke forvente den kjempestore klokken, men tror de klarer 250mhz+. har testet mine corsair brikker på den hastigheten en gang og det virket stabilt, men tror ikke det er så forferdelig mye mer å hente. Timingsene kan bare stå på stock i første omgang siden endring av disse egentlig ikke vil føre til noen veldig mye bedre klokk. CAS står på 2,5 noe som er passelig slakk til klokking.

Endret av Brian_N
Skrevet

Jeg TROR dette er Value PC3200 Blue (2.5-3-3-6) --chip--> Infineon 5ns, Hynix D5, D43, Winbond New BH5\UTT (new ones) som jeg ved hjelp av apstein fant her på XtremeSytems.org. På den siden fant jeg også noen beregninger gjort der.

*Low Timings 2-2-2-X:

-Winbond UTT (270-275 Mhz 1T @ ~3,4V) > TCCD (235-240 Mhz 1T @ ~2,85V)

*Medium Timings 2,5-3-3-X:

-TCCD (~300 Mhz 1T @ 2,85V) > Winbond UTT (275-280 Mhz 1T @ 3,4V)

*High Timings 3-4-4-X:

-TCCD (+300 Mhz 1T/2T @ ~2,85V) > Winbond UTT (280-285 Mhz ~1T/2T @ 3,4V)

*Consumption (max = at which voltage they give their max):

-TCCD: ~2,85V (max)

-Winbond UTT: +3,4V (max unknown)

Skrevet

Som du ser i de resultatene kjører brikkene på høye spenningsverdier, så det blir kanskje mer et spørsmål om hvor høye spenninger hk-et kan levere.

Skrevet (endret)

Det er ikke et problem med DFI Lanparty nF4 UT/Ultra/SLI-DR kort.

Jeg bare lurer på om de tåler å stå å gå på 2.9-3.1v 24/7 :hmm:

edit: Leif og hans venner

Endret av bjornh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...