Gå til innhold

Tørke av skjermen?


AlternB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det LCD eller CRT skjerm det er snakk om? Uansett bør du ikke bruke vann siden det vil tiltrekke seg mer støv igjen, slik at skjermen blir fortere støvete. Tørk over med en tørr klut eller lignende, ikke microfiber, siden de inneholder skarpe partikler som kan skade glasset.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Går ut fra at det er lcd siden du spør.

 

Har selv god erfaring med en å først gå over med en så vidt fuktet klut og så tørke av med en tørr klut etterpå.

 

Er det en crt skjerm med glassplate forand derimot er det bare å slå seg løs med de mest suspekte rensemidler du kan finne, skal litt til å ta knekken på den :p

Lenke til kommentar
Jeg bruker iallefall en slik microfiberklut, som trekker til seg støvet.. Den er dog statisk lada da, har det noe og si?

7757715[/snapback]

 

Vet ikke hvor skadelig den er, men det er iallefall ikke anbefalt med en slik klut. Den inneholder små glasspartikler eller noe slikt som riper eller skader/svekker glasset/filmen. Så jeg bruker alltid en vanlig klut, den gjør akkurat samme nytten.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Jeg bruker iallefall en slik microfiberklut, som trekker til seg støvet.. Den er dog statisk lada da, har det noe og si?

7757715[/snapback]

 

Vet ikke hvor skadelig den er, men det er iallefall ikke anbefalt med en slik klut. Den inneholder små glasspartikler eller noe slikt som riper eller skader/svekker glasset/filmen. Så jeg bruker alltid en vanlig klut, den gjør akkurat samme nytten.

7757742[/snapback]

Microfiber

Dette er vel punktet som alene skaper mest diskusjon. Kan man bruke microfiber eller ikke? Ja, det kan man til en viss grad. Det finnes nemlig ulike typer microfiber. En av typene er skurekluter. Disse består av små skarpe plastpartikler som har i oppgave å skrape vekk skitt. De er veldig hardføre, og riper lett opp i ømfientlige materialer, som LCD-skjermene består av. Andre typer microfiber, som rensekluter, man kan få kjøpt hos optikere er finere i konsistensen og fungerer ypperlig

 

Eid. Jeg har den fine typen :thumbup:

Lenke til kommentar
Microfiber

Dette er vel punktet som alene skaper mest diskusjon. Kan man bruke microfiber eller ikke? Ja, det kan man til en viss grad. Det finnes nemlig ulike typer microfiber. En av typene er skurekluter. Disse består av små skarpe plastpartikler som har i oppgave å skrape vekk skitt. De er veldig hardføre, og riper lett opp i ømfientlige materialer, som LCD-skjermene består av. Andre typer microfiber, som rensekluter, man kan få kjøpt hos optikere er finere i konsistensen og fungerer ypperlig

 

Eid. Jeg har den fine typen :thumbup:

7758211[/snapback]

 

jaja, er ikke vaskeklut ekspert jeg heller. Trodde du snakket om vanlig microfiberklut som ikke er anbefalt å bruke på skjermer. Hadde du sagt at det var en slik spesiell klut med en gang hadde situasjonen vært en annen. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...