Gå til innhold

Småmorsom artikkel om 233 banned hordes


Anbefalte innlegg

Javel? Hvorfor gikk de og drepte Jaina da, om ikke for å prøve å exploite? Ikke narr meg til å tro at det var en fantastisk tilfeldighet at de bestemte seg for å drepe Jaina for et par dager etter noen fant ut at hun bugga og droppa 900-1000g.

7756508[/snapback]

Ifølge spillerene ble den gullbuggen fikset, og det ville uansett ikke vært en exploit. Ville du sluttet å drepe kaniner i spillet hvis du oppdaget at de plutselig droppet hundre gull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke ha sluttet å stjele tusenlapper på gata utenfor et knust bankvindu selv om jeg visste at det var ulovlig.

 

Ser du hvor resonnementet ditt fører deg?

7756669[/snapback]

Nja, ikke helt. I WoW er det jo hovedsakelig loot ifra mobs spillere tjenere penger på, du kan godt kalle det ran, men i spillet er det et yrke.

Lenke til kommentar
Blizzard har jo uansett sagt at exploiten ikke var at hun droppa abnormt mye gull, men at hun var bugga: for lett å drepe og respawna for fort.

7756736[/snapback]

Lett å drepe? De var vel 20-30 (?) velorganiserte guildies med godt gear, og alle questmobs respawner, så vidt jeg vet, ganske fort (kanskje ikke alltid to minutter, som oppgitt i dette tilfellet, men ikke langt unna).

Lenke til kommentar
Blizzard har jo uansett sagt at exploiten ikke var at hun droppa abnormt mye gull, men at hun var bugga: for lett å drepe og respawna for fort.

 

Snørrungene prøver å exploite *knowingly* og blir banna. Finner ingen feil i fåregående resonoment.

7756736[/snapback]

En bug er en bug, en exploit er en exploit. Det er forskjell mellom de to.

Lenke til kommentar
Blizzard har jo uansett sagt at exploiten ikke var at hun droppa abnormt mye gull, men at hun var bugga: for lett å drepe og respawna for fort.

 

Snørrungene prøver å exploite *knowingly* og blir banna. Finner ingen feil i fåregående resonoment.

7756736[/snapback]

En bug er en bug, en exploit er en exploit. Det er forskjell mellom de to.

7757138[/snapback]

Er du kanskje litt treg? Å utnytte en bug til egen vinning er å exploite.

Lenke til kommentar

Jeg spiller da ikke wow, men kjenner en del spillere, har bare et par småting å si. Hva er så galt med å bruke bugs i spill til å tjene penger. Det er Blizzard som har lagd bugsa, det er blizzard sin skyld om folk har en mulighet til å bruke bugsa. Men istedenfor å fikse feilen så banner de spillere? I dette tilfellet er det snakk om gp, hva så om et guild skaffer seg millioner av gp? de vil jo bare få handla det meste og tøffeste tinga. Blizzard vil jo på ingen måte lide noe tap for dette?

 

Å utnytte bugs i et lands rettsystem er jo normal prosedyre når man skal få igjennom en sak.

 

Nei, det virker ikke som om Blizzard har god nok kontroll over hva som skjer i wow. *løpe å mobbe wow spillende kamerater* (som tilfeldigvis skulka skolen dagen etter BC kom ut)

 

Takk gud for at jeg aldri starta, jeg hadde blitt dritavhengig.

Lenke til kommentar
Nei utnytte en bug er å utnytte en bug, exploite er å gå rundt hindringer for å oppnå det man vil.

 

 

Om minibanken bugget og spøy ut tusenlapper ville du ikke tatt dem? :o

7757424[/snapback]

Nei jeg hadde ikke tatt dem men det er en syk sammenligning, for hvis penger hadde blitt spydd ut av en minibank hadde det vært noen andres penger som kom ut, her snakker vi om viretuelt gull som ikke tilhører noen.j
Lenke til kommentar
I dette tilfellet er det snakk om gp, hva så om et guild skaffer seg millioner av gp? de vil jo bare få handla det meste og tøffeste tinga. Blizzard vil jo på ingen måte lide noe tap for dette?

 

Jeg hadde gått amokk, fordi dem hadde kjøpt alle itemsene som jeg hadde tenkt å kjøpe ;)

 

Men dette er jo en urealistisk situasjon med millioner av gull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...