Gå til innhold

ny chipsett kjøler, dårligplass


Anbefalte innlegg

hei, har et hovedkort fra MSI med en ekstremt bråkete chipsett kjøler. problemet mitt er at det er så dårlig plass ved den, pga skjermkort.

 

så har vurdert å kjøpe denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=HR05SLI&mcat=c181

 

noen som vet om den er bra? ser at den skal passe til SLI, så da burde vel den også passe til hovedkortet mitt som har "samme" problemet som hovedkort med SLI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ett msi k8n neo4, der chipset-viften bråkte mer og mer ettersom den ble slitt.

 

Jeg satte inn en slik zalman vifteløs kjøleribbe. Det er i utgangspunktet ikke plass til den (skjermkortet går over NB), men jeg har bøyd til kjøleribbene så det passer.

 

Ligger nå på 31 grader, omtrent det samme som med viften, og synes ikke det er galt etter en investering på 80,- Har riktignok vifte på CPU kjøleren, slik at det er litt luftsirkulasjon over kjøleribbene.

Lenke til kommentar
Ligger nå på 31 grader, omtrent det samme som med viften,

 

 

ikke la deg lure....måler har ingenting med chipsett og gjøre. brukte en passiv zalman jeg og var råfornøyd. helt til jeg satte et temometer direkte på chipsett og temp var over 60 gader

 

modda en skjermkort kjøler slik at den ble seende ut som den trådstarter linka til, var ikke slike og få tak i for et par år tilbake.

 

den som linkes til i første post er nok det beste som finnes, Nforce 4 er varme chipsett

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

tror ikke jeg skal ha den fra zalman, ikke plass, og har planer om å overklokke så da rekker ikke kjølinga.

 

har vannkjøling på cpu og gpu, og har vurdert chipsett også, er bare ikke sikker på åssen jeg skal få dette til å fungere bra, niplene/gjengene jeg har sett på de fleste chipsett blokker er så små og blir vel derfor restriktive? de fleste sider anbefaler å kjøre parallelt, men da har jeg hørt at resultatene kan bli noe dårlige, grunnet at det ikke kommer til å strømme like mye vann i hver av "løpene"

 

hva anbefaler dere da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...