Gå til innhold

Lan problemer, kontakte andre maskina, passord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Her hjemme har vi 3 maskiner gjennom wlan.

Dette funker greit, Men jeg har et generelt spørsmål som har irritert meg noe grenseløst lenge.

Jeg skal komme inn på maskina til broren min for å hente over filer eller sende til ham, Når jeg instalerte xp til han satte vi passordet som ingenting. og han har ingen passord på sin bruker. han har også gjeste konto disablet.

Men når jeg går på kjør og skriver \\datamaskinnavn og får opp spørsmål om

passord, og han har ikke noe passord i det hele tatt.

på vinduet står det i grått username: datamaskinnavn\gjest

kan ikke skifte. og Password:

Vi vet begge at han ikke har passord på maskina.

Plages også med akkurat dette problemet med min laptop.

Og har også hatt dette problemet på lan, der vi venner deler med hverandre, vi skal gå inpå hverandre, men må skrive inn passord som ikke er satt en gang.

Trenger virkelig hjelp med dette.

Mvh Even

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Her hjemme har vi 3 maskiner gjennom wlan.

Dette funker greit, Men jeg har et generelt spørsmål som har irritert meg noe grenseløst lenge.

Jeg skal komme inn på maskina til broren min for å hente over filer eller sende til ham, Når jeg instalerte xp til han satte vi passordet som ingenting. og han har ingen passord på sin bruker. han har også gjeste konto disablet.

Men når jeg går på kjør og skriver \\datamaskinnavn og får opp spørsmål om

passord, og han har ikke noe passord i det hele tatt.

på vinduet står det i grått username: datamaskinnavn\gjest

kan ikke skifte. og Password:

Vi vet begge at han ikke har passord på maskina.

Plages også med akkurat dette problemet med min laptop.

Og har også hatt dette problemet på lan, der vi venner deler med hverandre, vi skal gå inpå hverandre, men må skrive inn passord som ikke er satt en gang.

Trenger virkelig hjelp med dette.

Mvh Even

7749082[/snapback]

har hatt det problemet selv.

jeg bae lagde meg ett passord, så funka dett som bare det..

Skrevet

ja men er litt tungvindt å gå rundt å skifte passord på 20-30 maskiner på lan, må da være mulig at jeg skriver inn det passordet de gir meg, fra deres bruker.

Skrevet

Det går fint an.

Enkleste er å dele ting til Everyone, da krever den ikke noe passord (men la dette være den eneste brukeren du deler til, for det er den brukeren med minst rettigheter som blir gjeldende) og sett permissions til Read (ikke kryss av Deny på noen, bare pass på at den eneste ruta som er huket av, er "Permit - Read" og ingenting annet.

Administrator for alltids tilgang gjennomg C$, D$ osv. som alle nettverksadministratorer er klar over, jeg pleier å bruke dette når jeg skal på min egen maskin, men da må du logge på som administrator.

Du kan også bruke Map Network Drive(Tools->Map Network Drive), for da kan du spesifisere bruker enkelt.

Forresten, alltid ha passord på administrator, dette er det samme som root i linux, og har full tilgang til hele PC-en, uansett.

Du kan ikke gjemme filer fra administrator (utenom å kryptere dem)

Og skru av simple file sharing i Tools->Options

Dette er grunnen til at du ikke kan velge brukernavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...