Gå til innhold

Lurer på åm det lønner seg å kjøpe ny prossesor


dado

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en x2 4800 amd,og har tenkt å kjøpe i dag 8800gtx,tor dere prossesoren kommer til å klare yte maks med 8800gtx,eller burde jeg hat bedre prossesor .Kanskje dårlig forklart hehe :)

7747507[/snapback]

 

Hei :)

 

Skjønner ikke helt hva du mener, men regner med at du lurer på om prosessoren din greier å få 8800gtx til å yte max. Der er svaret nei. Selv overklokkede core 2 duo prosessorer greier vel ikke å få dette skjermkortet til å yte 100%, men det gjør ingenting du får rå 3d ytelse likevel :!:

 

jeg vil anbefale deg å kjøpe kortet, hvis du har penger til overs vel og merke :p Det er pr dags dato ingen andre kort som kan måle seg i ytelse, så vil du ha et rått skjermkort som holder en god stund skal du bare handle :thumbup:

 

Ps: Hvis du vil spare noen kroner kan du også vurdere å kjøpe 8800GTS, det har krefter i overflod og kan klokkes (nesten) til GTX ytelser.

Lenke til kommentar
Jeg har en x2 4800 amd,og har tenkt å kjøpe i dag 8800gtx,tor dere prossesoren kommer til å klare yte maks med 8800gtx,eller burde jeg hat bedre prossesor .Kanskje dårlig forklart hehe :)

7747507[/snapback]

Et par tips når du poster på forumet:

 

Du får ofte flere svar hvis emnetittlen beskriver emnet/spørsmålet litt bedre, f.eks. "Bør jeg kjøpe ny CPU? Har X2 4800, skal kjøpe 8800GTX."

 

Det er ingen som forlanger perfekt rettskrivning her, men et minimum av selvpålagt "stavekontroll" er lurt for å unngå åpenbare skrivefeil. Et innlegg med mange skrivefeil blir lett oppfattet som useriøst. Med all mulig respekt for dyslektikere (og evt. tyske elektrikere) som sliter med rettskrivning.

 

Dette er ikke ment som kritikk, men heller som råd i beste mening :)

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke orket og kasta bort masse penger på og oppgradere en x2 4800+, jeg regner med du har et s939 hk så skal du oppgradere dette så må du ha nytt hk (socket 775 eller socket AM2) og ny ram (ddr2). Jeg har selv en x2 4800+ og får meg nytt gfx kort i dag, pov 8800gts.

var jeg deg ville jeg gått for 8800gts og kanskje klokka cpu litt og heller brukt pengene på noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg har en x2 4800 amd,og har tenkt å kjøpe i dag 8800gtx,tor dere prossesoren kommer til å klare yte maks med 8800gtx,eller burde jeg hat bedre prossesor .Kanskje dårlig forklart hehe :)

7747507[/snapback]

 

Den vil nok ikke klare å yte maks nei, men ganske bra skal den yte ;) Du vil nok få en bra PC. Skal du utnytte et 8800GTX fullt, må du ha spill som støtter DX10, operativsystem som støtter DX10, en skjerm med misnt 2048x1536 oppløsning and so on...

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke orket og kasta bort masse penger på og oppgradere en x2 4800+, jeg regner med du har et s939 hk så skal du oppgradere dette så må du ha nytt hk (socket 775 eller socket AM2) og ny ram (ddr2). Jeg har selv en x2 4800+ og får meg nytt gfx kort i dag, pov 8800gts.

var jeg deg ville jeg gått for 8800gts og kanskje klokka cpu litt og heller brukt pengene på noe annet.

7749310[/snapback]

Tror ikke heller det er helt det store å hente på å oppgradere en 4800+, du kan helt klart få bedre ytelse av en C2D, men jeg mener man skal være såpass pragmatisk at man i enkelte tilfeller kan nøye seg med 98% i stedet for 100% :) Dvs jeg tror neppe en slik oppgradering er særlig merkbar. Det er vel også mulig å klokke 4800+ noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...