Gå til innhold

blå prikk på lcd, reklamere eller drite i d?


Anbefalte innlegg

Fikk mitt EOS 400d idag, har såvidt sett på det, virke som et supert kamera, MEN det e en blå prikk på lcdskjermen :( Ikke bra i d hele, syns lks æ har venta på kamera lenge nok så spørsmålet e kor lang tid en reklamasjon tar?

 

PS japanfoto e den skyldige

 

Mvh

 

Per :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nu gjennom retningslinjen for bruk av forumet, for kanskje å finne det konstruktive i kritikken om det fantes nå kritikk et sted, viste ikke helt ka æ sku se etter så æ vet derfor ikk om æ fant, men det va fine retningslinjer :p

 

Lurte nu bare på om det va non som hadde hatt lignende erfaringer.. Om det tar en mnd for at kamera skal sendes til kina så gidd æ ikk mase om det, e en liten prikk, tar det ei uka skal æ under tvil og nokså sur gå me på det,, eller sur e æ uansett :) Men frihelg og kribling i bildefingern kan få mæ til å ikk bry mæ så mye..

 

Og japan ringes i moro vær du trygg :yes:

Lenke til kommentar
Jeg tror du vil få nytt kamera hvis du går tilbake til butikken. Det fikk jeg, jeg kjøpte kamera fra Lefdal og det var ødelagt da jeg pakket det opp. De gav meg nytt uten å si noe, da burde du få nytt fra Japan foto.

7746643[/snapback]

Om kameraet er ødelagt er en sak, men om det mangler en piksel på LCD-skjermen er noe helt annet.

 

Jeg mener å huske at sistnevnte faktisk blir forklart i bruksanvisningen som noe normalt som kan forekomme. Jeg tviler derfor på at de fleste butikker bytter ut kameraet.

 

Min 400D fra fotovideo.no har et pikselfeil. Noen som har erfaring av at de bytter ut?

Lenke til kommentar

Se der den greieste måten for å få folk til å forstå er å si det :):)

 

Ojoj, jeg hadde bare lest den forkortede versjonen. Sorry om noen ble fornærmet av mitt bluferdige nordnorsk.. Ser jeg kunne redigert første innlegg og satt inn to-tre r`er sånn at det ville stått er istedetfor e, og byttet ut en æ med jeg.. Nå som reglene er forklart skal jeg forholde meg til dem og om noen ikke forstår mine første poster er det bare og følge annvisnngene mine litt lenger opp angående æ og e som betyr jeg og er:):) bokstaven d står vist for det, ren forglemmelse.. :roll:

 

Litt morsomt at folk reagerer mer på skrivemåte enn det som blir skrevet :hmm:

 

EDIT:Mens jeg skrev nå var det faktisk kommet fornuftige svar både på bommerten min

med dialekt, mitt utagerende sms-språk og om mitt egentlige spørsmål:)

 

Kameraet er bestilt så det er ikke bare å gå i butikk, men er det kanskje ikke noe med utvidet garanti eller sendetilbakegreis når man bestiller over nett?

 

Mvh

 

Per

Endret av Pirmin
Lenke til kommentar
Fikk mitt EOS 400d idag, har såvidt sett på det, virke som et supert kamera, MEN det e en blå prikk på lcdskjermen :(  Ikke bra i d hele, syns lks æ har venta på kamera lenge nok så spørsmålet e kor lang tid en reklamasjon tar?

 

PS japanfoto e den skyldige

 

Mvh

 

Per  :cry:

7745380[/snapback]

Om du vil reklamere eller ikke er helt opp til deg selv. Men om du lar være kommer du til å irritere deg blå over den pixelfeilen din resten av livet.

Lenke til kommentar

Mens jeg redigerte forrige innlegg var det kommet enda flere, ville bare unngå dobbeltpost har sett at det også er irriterende.. Men kan vi legge retningslinjediskusjonen død og heller diskutere tema?

 

Syns selv jeg skriver bra bokmål akkurat nå..

 

Mvh

 

Per

Lenke til kommentar

Har opplevd å sende inn hovedkort til en nettbutikk pga feil og da tok det en mnd før jeg fikk et nytt i posten,,

 

Har aldri handlet med JP før så jeg vet ikke hvor "greie" de er..

 

Å forresten korsn lage man en sånn signatur? Under innlegget altså... Ser det skulle vært en "hvordan" sånn ca rett over her :roll:

 

Edit:typo

Endret av Pirmin
Lenke til kommentar
Har opplevd å sende inn hovedkort til en nettbutikk pga feil og da tok det en mnd før jeg fikk et nytt i posten,,

7746857[/snapback]

I dette tilfelelt benyttet du deg av reklamsjonsretten/garantien og ikke av angreretten. Angreretten er styrt av Forbrukerkjøpsloven og gjleder bl.a. ved kjøp over nettet. Den er imdlertid ikke ment benyttet ved feil på varen. Men i dette tilfelelt er det ikke feil påvaren (pikselfeil på LCD-skjermen) regnes som normal-variant på produktet og ikke som feil (står i produktets manual). Dermed er det heller ikke problem å benytte angreretten (men det må gjøres innen 14 dager og du må melde fra et det er den du vil benyttet deg av).

Lenke til kommentar

Etter at du har benyttet deg av angreretten og fått igjen pengene dine kan du bestille et nytt kamera,men bare ikke bestill det nye kameraet fra samme butikk, velg en annen butikk..... :)

 

Jeg gjorde dette da min første PSP hadde piksel feil,gikk kjempefint og min PSP har nå en helt feilfri skjerm. :)

 

Husk å sende angrerettskjema med,du trenger heller ikke oppgi noen grunn til hvorfor du benytter deg av angreretten.

 

Fra pakken er sendt til du har pengene kan det ta opptil ca.3 uker,jeg bor oppe i nordnorge så med meg tok det ca.3 uker før jeg hadde pengene på kontoen.

Minuset er tiden det tar,plusset er at man får et produkt som er ``feilfritt``/uten piksel feil. :yes:

Endret av naits81
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...