Submoose Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg prøvde nettop for litt siden og koble nettverkskabelen rett i en pc, så (uten router) i den andre. Det oransje lyset viser kontakt, men ingenting skjer i windows. Begge pc'ne bruker Windows XP SP2. Den ene er bærebar, og den andre er stasjonær. Kan det i det hele tatt gjøres uten router? I så fall, hvordan. På forhånd takk!
gutorms Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Heisan, Dette finnes garantert under en av de sticky trådene her, men siden svaret er veldig kort: - Ja det fungerer ikke med en "straight through cable" fro å koble to PC'er direkte sammen. Du trenger en krysset kabel (crossover/x-over) for at dette skal fungere. Kan lages selv hvis du har utstyr eller kjøpes i de fleste el forretninger.
Submoose Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 (endret) Lages selv, Hvordan? EDIT: fant hvordan, men vil gjerne slippe dette. Endret 17. januar 2007 av Submoose
PROuser Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 På nye pc-er trenges normalt ikke krysset kabel. Nettverkskortet detekterer dette selv og endrer hvis nødvendig. Mulig du må sette fast IP adresse på begge og samme brukergruppe..
Submoose Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 Greit jeg er IKKE den største pc nerden i mitt fylke så hvis du kunne utfylle det siste litt bedre hadde det vært fint eks. (Hvordan)
corge Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Greit jeg er IKKE den største pc nerden i mitt fylke så hvis du kunne utfylle det siste litt bedre hadde det vært fint eks. (Hvordan) 7742530[/snapback] Hva med å lese manualen? Sånne trivielle ting som det finnes 10^9 kokebokoppskrifter på Google og i help-systemet til Windows er ikke akkurat så festelig å svare på i forum.
rvenes Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Har du lys har du kontakt. Kablinga er i orden. Du må sette fast ip på pc'ene. den eine f.eks 10.0.0.2 og den andre 10.0.0.3. http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-2...over-Cable.html her står det forklart kordan du går fram. Vis du ikkje finner ut av det får du spørre på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå