Gå til innhold

[løst]Hørselsvern for tilkopling til f.eks. MP3-spiller.


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et hørselsvern jeg kan kople til MP3-spilleren min og bruke på jobb, og som ikke koster skjorta og nåla i veggen. Fra før har jeg et par vanlige Biltema-hørselsvern hvor jeg selv har montert inn elementer og kopla til kabel. Disse synger nå på siste verset så jeg har lyst på et par nye "ordentlige". :p

 

De eneste jeg har funnet hittil ligger i prisklasse over 2000,- som jeg synes er litt i meste lager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sennheiser HD280 Pro demper 32 dB, er lett å drive og koster rundt 1000-lappen. Lyden er slett ikke verst.

Ulempen er at den kanskje ikke er ultrasolid, så det kommer litt an på hvilken jobb du bruker den i, og hvor pent du behandler den.

 

Ellers er Beyerdynamic DT770 M også et godt valg. Den demper 35 dB, og er latterlig solid bygd.

Koster nok i nærheten av 2.000,-, dog.

 

Øreplugger som du putter inn i øret, demper veldig godt til prisen.

Shure E2c og Beyerdynamic DTX50 er gunstig priset, og funker bra.

Spørs litt på hvor ofte du må inn og ut med pluggene i løpet av en dag, de kan ble litt slitsomme/ubehagelige hvis du gjør dette ofte.

Lenke til kommentar

Jeg har selv tenkt på FM-hørselsvern og FM-sender, men vil helst slippe å måtte drasse på et helt arsenal av batterier og duppedingser.

Ørepropper er utelukka. Hadde dette før og jeg er sikker på jeg fikk gnagsår i ørene. :p

 

Hvordan tror dere DT770M eller HD280Pro demper støy i forhol til et vanlig rent hørselsvern?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd så mange "ekte" hørselsvern, a la Peltor, men DT770M og HD280Pro demper henholdsvis 35 og 32 dB, som er ganske så mye.

 

Det kommer veldig an på hva du jobber med.

Står du på en flyplass og vifter jetfly fram og tilbake, er nok Peltor Heavy Duty påkrevd.

Gjelder det bare et middels server-rom, vil nok de nevnte hodetelefonene holde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...