Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse nettverket funker ikke:/


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trenger sp1 og sp2.

7737355[/snapback]

 

 

Hva mener du med at jeg trenger sp1 og sp2?

7741467[/snapback]

 

Sevice pack 1 og service pack 2. Har du lastet ned alle windows oppdateringer?

Hadde samme problemet for ikke så lenge siden og det skjedde etter jeg hadde formatert pc'n. Men det begynt å virke etter jeg har lastet ned de oppdateringer.

 

ps. Bruker du passord for den trådløse nettverket?

Lenke til kommentar
Hei

 

De trådløset nettverket fungerer ikke lengre:S

Det står at det er begrenset eller ikke no forbindelse! :hmm:

 

Er det noen som veit hvordan jeg kan få den trådløset til å fungere igjen? :innocent:

7737190[/snapback]

 

Dette problemet får jeg hver gang jeg legger inn outpost firewall, så om du bruker denne kan kansje en mulighet være å fjerne denne.

Lenke til kommentar
Du trenger sp1 og sp2.

7737355[/snapback]

Du har forsåvidt rett i at SP1 og særlig SP2 løser en del problemer i forhold til trådløst nett, men hvis det har virket før er det neppe mangelen av SP1 og SP2 som er problemet. Dessuten hvis han ikke har installert SP1 så kan han hoppe over den og bare installere SP2, siden SP2 inneholder alt som er i SP1. Ellers lønner deg seg uansett å holde seg oppdatert med Windows Update og se etter nye drivere til maskinvaren en gang i blant.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Du trenger sp1 og sp2.

7737355[/snapback]

Du har forsåvidt rett i at SP1 og særlig SP2 løser en del problemer i forhold til trådløst nett, men hvis det har virket før er det neppe mangelen av SP1 og SP2 som er problemet. Dessuten hvis han ikke har installert SP1 så kan han hoppe over den og bare installere SP2, siden SP2 inneholder alt som er i SP1. Ellers lønner deg seg uansett å holde seg oppdatert med Windows Update og se etter nye drivere til maskinvaren en gang i blant.

7743467[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

Du har vel forsøkt følgende?

- Restarte routeren (koble fra/til strømmen)?

- Gått gjennom konfig'en på routeren og sjekket at alt stemmer, og evt. legge inn WEP/WPA-key på nytt.

- Fjerne nettverket fra Preferred networks i Windows og legge til/koble til på nytt.

- Sett etter om det har dukket opp noen nye nettverk i nærområde som kan forstyrre ditt nettverk. Prøv evt. å bytte kanal på routeren.

- Det er jo også en mulighet for at det har oppstått feil på routeren eller på WLAN-kortet ditt. Prøv å med et annet kort/annen PC og/eller prøv å koble opp mot enen annen router hvis du har mulighet til det.

- Prøvd med oppdatert driver til WLAN-kortet og oppdatert firmware til router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...